Tретото поколение Sprinter дебютира в България


7
юни
2018

Легендите се раждат от постиженията. От пускането на пазара през 1995 г., моделът Mercedes-Benz Sprinter е дал своето име на цяла категория превозни средства благодарение на изключителните си качества. Днес третото поколение на този най-продаван ван отпразнува своята премиера за България на специализираното изложение Truck Expo. Сега бусът може да бъде поръчан oт Силвър Стар на цена от 55 112 лева.

Третото поколение на Sprinter впечатлява със своя прогресивен дизайн, плюс функции за комфорт и безопасност на ниво, характерно за леките автомобили. В същото време бусът предлага максимална икономическа ефективност благодарение на по-ниските общи експлоатационни разходи и ориентираните към клиента функции. Новите мрежови услуги на Mercedes PRO connect в съчетание с напълно новите мултимедийни системи MBUX (Mercedes-Benz User Experience) осигуряват идеална база за всички логистични и транспортни изисквания. Това започва със сложното управление на голям парк и завършва с парка на малки компании. Mercedes PRO connect осъществява връзката между мениджъра на парка с всички превозни средства и техните шофьори. Това дава възможност за управление на заданията онлайн и за извличане почти в реално време на информацията за превозните средства, като например местоположение, ниво на горивото или интервали за поддръжка. Осем пакета, налични франко завода с централизирани услуги за парка, превозните средства, шофьорите и услуги, базирани на местоположението, ще бъдат въведени при пускането на пазара на Mercedes PRO connect. Те включват, напр. наблюдение на превозните средства, експлоатация на превозните средства, комуникация с парка, управление на техническата поддръжка и дигитален Бордови дневник на шофьора.

Вариантите на каросерията могат да бъдат: частично остъклен товарен ван, пътнически ван, пикап, шаси, автобус или кемпер-ван, три конфигурации на задвижването, конструкции на кабината, дължини на каросерията, товароподемност в тонове, височини на товарното отделение и характеристики на оборудването – тези параметри сами по себе си позволяват допълнително увеличаване на броя на възможните варианти на Sprinter. В резултат на това могат да бъдат конфигурирани повече от 1700 различни версии. Тази увеличена до максимална степен модулност определя ядрото на новата концепция на Sprinter, отговаряйки както на специфичните за сектора изисквания, така и на изискванията на различните клиентски сегменти. Продуктовата гама включва, напр. решения за куриерски услуги за доставка на стоки от транспортния център до крайния клиент, за превоз на стоки на по-дълги разстояния или за сервизни техници, които използват своето превозно средство като мобилен магазин за резервни части. Новият Sprinter може да бъде използван като кемпер-ван или автобус, както и като линейка от аварийно-спасителните служби.

Доказаната концепция със задно задвижване и задвижване на всички колела сега е допълнена с нова система за задвижване на предните колела. Поради причини, свързани с конструкцията, полезният товар на тази версия се увеличава с 50 килограма в сравнение с версията със задвижване на задните колела. 80-милиметровият по-нисък товарен праг прави значително по-удобно товаренето/разтоварването на използваните в търговската мрежа ванове.

Техническите акценти на новия Sprinter включват две новоразработени трансмисии за предно задвижване. Деветстепенната автоматична трансмисия с преобразувател на въртящия момент е първата в широкия сегмент на вана. Новата 6-степенна ръчна трансмисия впечатлява с максимален комфорт на скоростния лост и без дразнещи вибрации по ръкохватката му.

В началото бусът, който ще бъде на пазара от юли, ще разполага с две дизелови моторизации. 3-литровият „шестак“ ще бъде по-мощната – със 190 к.с. и 440 Нм. 2,1-литровият мотор с 4 цилиндъра ще може да бъде поръчван със 114, 143 и 163 „коня“. При моделите с предно задвижване най-потентната модификация развива не 163, а 177 „коня“ – но тя ще бъде достъпна само за кемпери. Мощността се предава или чрез 6-степенна ръчна скоростна кутия, или посредством 9-степенна автоматична.

Практичен интериор и товар до 5,5 тона

Работното място на шофьора е без излишни детайли, практично и предназначено да отговаря на съответните транспортни изисквания. Подобренията включват ергономично оформени седалки, стартиране без ключ и подобрена климатична система. Променливата концепция за складиране гарантира, че ще съберете всичко. Багажното отделение също предлага преимущества чрез интелигентни детайлни решения. Ниши на колелата с възможност за поставяне на товари и напълно използваеми височини на товарното отделение в комбинация с предно предаване повишават гъвкавостта. Максималният полезен обем е 17 кубични метра, като общият товар в тонове достига 5,5 тона.

Mercedes-Benz Vans също така издига сегмента на Sprinter до ново ниво, когато се касае за безопасността. Асистиращите системи, които са налични в новия Sprinter, включват напр. реверсивна камера, показваща нейното изображение в огледалото за обратно виждане, модерен пакет за паркиране с 360-градусов изглед, сензор за дъжд и чистачки с вградени дюзи, осигуряващи оптимална видимост дори по време на процеса на почистване на предното стъкло.

Още по темата

Card image cap
Новото Peugeot 2008: Вече съм SUV-че!

22
авг.
2016

От 2013 г. малкият кросоувър на Peugeot 2008 спечели доста симпатии. Сега моделът е освежен и прилича още повече на SUV. Първи тест на „французина“

Card image cap
30 електробуса за линиите в София

18
май
2017

От вчера по линия 314 тестово се движи нов автобус на ток

Card image cap

В последния брой:

Архив >