Tретото поколение Porsche Cayenne


30
авг.
2017

Porsche представя третото поколение Cayenne. Този успешен модел на базирания в Щутгарт производител на спортни автомобили ще бъде лансиран като изцяло нова разработка и ще съчетава още повече от характерната за Porsche динамика с отлична ежедневна практичност. Неговите мощни двигатели с турбокомпресор, нова 8-степенна скоростна кутия Tiptronic S, нови системи на шасито и иновативна концепция за извеждане на информация и управление с абсолютна свързаност ще издигнат спортното шофиране и комфорта на следващото ниво. С лансирането на пазара се предлага възможност за избор между два новоразработени 6-цилиндрови двигателя: 3,0-литровият двигател с турбокомпресор с мощност 250 kW (340 к.с.) на Cayenne доставя 29 kW (40 к.с.) повече от предходния модел. 2,9-литровият двигател с двоен турбокомпресор V6 на Cayenne S, който достига максимална скорост от 265 км/ч, увеличава мощността с 15 kW (20 к.с.) до 324 kW (440 к.с.). Оборудван с опционалния пакет за спортно шофиране Sport Chrono, новият Cayenne S ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди.

Cayenne е базиран основно на емблематичния спортен автомобил 911: третото поколение на SUV модела, който е усъвършенстван и визуално, сега има за първи път гуми с различен размер на протектора и управление на задната ос. В допълнение към тези типични за спортен автомобил характеристики, възможностите за шофиране на пътя са усъвършенствани още повече от активно задвижване на всички колела като стандартно оборудване, Porsche 4D Chassis Control (4D система на Porsche за контрол на шасито), трикамерно въздушно окачване и електронната система за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Въпреки значително разширеното му стандартно оборудване, Cayenne тежи с до 65 кг по-малко от предшественика си и остава напълно подходящ за офроуд употреба.

Динамичен език на дизайна: по-здрав дизайн и по-големи джанти

Спортен и прецизен с изчистен дизайн – нов и същевременно познат: външният вид на Cayenne е усъвършенстван по начина, характерен за ДНК-то на дизайна на Porsche. По-големите въздухозаборници отпред са ясни индикатори за увеличената динамика. Новите хоризонтално разположени светлини означават, че SUV моделът сега изглежда по-широк и по-атлетичен, дори когато е неподвижен. С външна дължина, увеличена с 63 мм, без промяна на междуосието (2 895 милиметра) и височина на покрива, намалена с 9 мм в сравнение с предшественика му, елегантният, аеродинамичен силует на Cayenne, който е 4 918 мм дълъг и 1 983 мм широк (без огледалата), е значително усъвършенстван. Обемът на багажника сега е 770 литра  – увеличение от 100 литра.  Джантите са с един инч по-големи в диаметър, с по-широки гуми на задната ос за първи път, подчертавайки увеличената динамика на задвижване. Отличителното, триизмерно лого на Porsche се простира между задните фарове с нов стил, триизмерен светлинен дизайн и тънка лента светодиоди от край до край.

Porsche предлага нова тристепенна светлинна концепция за предните фарове: Всеки Cayenne включва LED предни фарове като стандартно оборудване. На следващото ниво може да бъде избрана Porsche Dynamic Light System (PDLS) (Динамична светлинна система на Porsche) като допълнително оборудване, която предлага най-различни светлинни режими като светлини за завиване и светлини за шофиране по магистрала. Новите LED предни фарове с матричен лъч, включително PDLS Plus, са най-добрата налична система. Изцяло променливото разпределение и интензитет на светлината се осъществява от 84 светодиоди, които се активират индивидуално. Това означава, че Cayenne може да предложи нови функции като дълги светлини, които не заслепяват водачите на автомобилите от насрещния трафик, както и адаптивен контрол на отблясъците от пътните знаци.

Лансиране на Cayenne и Cayenne S на пазара

Новият Porsche SUV ще бъде лансиран в два варианта: Моделът Cayenne с 6-цилиндров двигател с турбокомпресор и работен обем от 3 литра доставя 250 kW (340 к.с.), развивайки въртящ момент от 450 Нм. Това означава, че дори стандартният модел постига изключителна динамика на задвижване: той ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди (5,9 секунди с пакета Sport Chrono). Максималната скорост е 245 км/ч. Вторият модел, който ще бъде лансиран, е Cayenne S. Той е задвижван от 2,9-литров двигател V6 с двоен турбокомпресор. Този двигател, който също е новоразработен, доставя 324 kW (440 к.с.), постигайки въртящ момент от 550 Нм – с 15 kW (20 к.с.) повече от предшественика си. Съответно автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,2 секунди (пакет Sport Chrono: 4,9 секунди). Максималната скорост е 265 км/ч.

 

По-бърз на пътя, още по-впечатляващ върху неравен терен: Tiptronic S и PTM

Разширената гама динамични модели на Cayenne, която усъвършенства спортния характер и комфорта, се дължи в не по-малка степен на новата 8-степенна скоростна кутия Tiptronic S. По-бързи реакции и по-спортни съотношения при ниските предавки подобряват както динамиката при шофиране на пътя, така и офроуд възможностите на автомобила. В другия край на увеличената връзка между спортния характер и комфорта, осмата предавка на дългата трансмисия осигурява ниски въртящи моменти, оптимизиран разход на гориво и спокойно шофиране.

Дори върху неравен терен Cayenne предлага истинско удоволствие от шофирането. Програмираните офроуд режими улесняват водача в избора му на правилната настройка за съответните условия на шофиране. ПрограматаOnroad (за шофиране на пътя) е настройката по подразбиране. Четири други режима активират подходящите настройки за шофиране по умерен офроуд терен: Mud (кал), Gravel (чакъл), Sand (пясък) или Rocks (скали). Задвижването, шасито и блокировката на диференциала могат да бъдат избрани за адаптиране към съответните условия на шофиране. За разпределение на мощността Porsche използва активното задвижване на всички колела във всички модели Cayenne. Интелигентната, изцяло променлива система Porsche Traction Management (PTM) (Управление на сцеплението на Porsche) разпределя задвижващата сила между задвижващите оси. Концепцията „Hang-on“е ключов принцип за отличната спортна динамика на Cayenne. Същевременно тя изпълнява всички изисквания за увеличено сцепление върху неравен терен.

След 911: олекотено шаси с гуми с различен размер на протектора

Новият Cayenne съчетава три концепции за шасито в един нов дизайн: спортен автомобил, офроуд модел и пътнически автомобил. Това включва разработване на нова олекотена основа на шасито с предна ос с дизайн с отделна връзка и задна ос тип multi-link. Характеристика, типична за спортните автомобили, са новите гуми с различен размер на протектора, които сега са окомплектовани с джанти от поне 19 инча. Гумите с различен размер на протектора подобряват стабилността и динамиката на шофиране в завои. Porsche предлага размери на джантите до 21 инча като допълнително оборудване за Cayenne.

 

Нови разработки: управление на задната ос, въздушно окачване, стабилизация

Този формат предоставя оптималната основа за активните системи на шасито, които се анализират и синхронизират от интегрираната система Porsche 4D Chassis Control. Системата работи в реално време, оптимизирайки още повече управлението. С изключение на активната система за контрол на амортисьорите PASM (стандартно оборудване за Cayenne S), всички други шаси системи са нови разработки. За първи път Cayenne се предлага с електрическо управление на задната ос. Системата, изпитана и доказана в 911 и Panamera, увеличава пъргавината в завои и стабилността при смяна на лентата при високи скорости. Намаленият диаметър на завой също улеснява ежедневното управление на SUV модела.

Опционалното адаптивно въздушно окачване с нова трикамерна технология значително увеличава баланса между спортна, твърда връзка и комфорта на шофиране, очакван от пътнически автомобил. Точно както преди, системата позволява регулиране на пътния просвет върху неравен терен. С опционалната система за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) водачите на спортни автомобили се възползват от смяната от хидравлична на електрическа система. Това превключване става възможно, благодарение на мощна 48-волтова автомобилна електрическа система. По-бързите реакции позволяват още по-голяма прецизност в динамиката на задвижване и още по-голям комфорт приумерено задвижване.

Световна премиера: Спирачки на Porsche с повърхностно покритие със слой от волфрамов карбид

С иновативните спирачки Porsche Surface Coated Brake (PSCB) (Спирачки на Porsche с повърхностно покритие) производителят на спортни автомобили за пореден път поема ролята на пионер в разработването на високодинамични спирачки. Нововъведение от Porsche, тези спирачки са налични като допълнително оборудване за всички модели Cayenne и се състоят от чугунен диск с покритие от волфрамов карбид. Това покритие увеличава стойностите на триене и намалява износването и спирачния прах. Спирачките, есклузивни за Porsche, са също визуално впечатляващи: спирачните апарати са боядисани в бяло, а повърхността на дисковете развива уникално гланцово покритие след монтирането им. PSCB са налични само в комбинация с 20-инчови и 21-инчови джанти. Керамичните спирачки PCCB остават върховата система в гамата.

Нов пакет Sport Chrono с PSM Sport

Новият Cayenne предлага още по-голям потенциал по отношение на спортната динамика. Porsche са разработили наново пакета Sport Chrono въз основа на модела на спортен автомобил. Бутонът Mode (Режим) на волана е ясен индикатор за този подход. Освен режими на шофиране Normal (Стандартен), Sport (Спортен) и Sport Plus (Спортен плюс), водачът може да избира индивидуално конфигуруем режим. Натискането на бутона Sport Response (Спортни реакции) в центъра активира синхронизирането на работата на двигателя и трансмисията, които са настроени за максимална динамика.  Пакетът Sport Chrono включва също отделен режим PSM Sport, при който водачът може да използва пълната динамика на задвижване на новия Cayenne.

 

Намаленото тегло означава по-нисък разход на гориво и още по-голямо удоволствие от шофирането

Спортните автомобили се нуждаят от олекотена конструкция. След 911 и Panamera новата каросерия на Cayenne също използва интелигентна комбинация на сплав и стомана. Екстериорът е изработен изцяло от алуминий. Подовият панел, предната част и почти всички компоненти на шасито също са произведени от сплав. Един конкретен технически акцент е иновативният литиево-железен полимерен стартерен акумулатор, който допринася за намаляване на теглото с 10 кг в сравнение с предходния модел.  Общо теглото на празен автомобил Cayenne е намалено от 2 040 кг на 1 985 кг, въпреки значително разширеното стандартно оборудване, което сега включва LED предни фарове, по-големи джанти, ParkAssist (Асистент за паркиране) на преден и заден ход, LTE телефонен модул, включително WiFi точка за достъп, услуги Porsche Connect и предварителна защита на пешеходци.

 

Дигитална еволюция: Усъвършенстван кокпит на Porsche и нова система PCM

С това ново поколение Cayenne пише нова глава във връзката между водача и автомобила: Porsche Advanced Cockpit (Усъвършенстван кокпит на Porsche) е напълно интегриран в спортната, луксозна атмосфера. В основата на новата концепция за извеждане на информация и управление на Porsche е 12,3-инчовият full-HD сензорен екран от най-ново поколение на системата Porsche Communication Management (PCM) (Управление на комуникационната система на Porsche), лансирана миналата година с новата Panamera. Редица дигитални функции могат да се управляват интуитивно – включително чрез гласово управление. Системата Porsche Connect Plus, която се предлага като стандартно оборудване, позволява достъп до онлайн услуги и интернет. Тя включва като стандартно оборудване онлайн навигация с информация за трафика в реално време. Аналоговите бутони на новата централна конзола са фокусирани върху основните функции на автомобила. Други бутони са хармонично интегрирани в наподобяващата екран на смартфон и приличаща на стъкло сензорна повърхност, предоставяйки акустична и сензорна обратна връзка при работа. В типичен Porsche стил, водачът има поглед върху централен аналогов тахометър. Той е обграден от два 7-инчови full-HD дисплея, които извеждат всички други важни данни за шофирането плюс допълнителна информация, избрана с помощта на мултифункционалния волан. Night Vision Assist (система за подобрена видимост през нощта) с термовизионна камера е една от най-важните системи в помощ на водача, наред с Lane Change Assist (Асистент за смяна на лентата), Lane Keeping Assist (Асистент за придържане в лентата) с разпознаване на пътните знаци, Traffic Jam Assist (Асистент за шофиране в задръстване), ParkAssist (Асистент за паркиране), включително пространствен изглед и система Porsche InnoDrive с адаптивен темпомат.

 Вашият личен Cayenne – повече персонализация, повече онлайн услуги

Същевременно новата система PCM предлага следващото ниво на персонализация. Не само началният екран и основното меню могат да бъдат настроени спрямо нуждите на водача. Могат също да се конфигурират до шест индивидуални профила. Освен голям брой настройки за интериора, един профил се използва за съхранение на спецификации за светлините, програмите за шофиране и системите в помощ на водача. В зависимост от оборудването, водачът може също да използва собствени настройки на новите аудиосистеми Bose® и Burmester®. Освен това, новият Cayenne е винаги онлайн, ако водачът се нуждае от това – разширените услуги Connect Plus са налични, благодарение на интегрираната LTE SIM карта. Например, отоплението, което не е свързано с двигателя, може да бъде програмирано дистанционно чрез смартфон. В допълнение, специално разработеното за Porsche Cayenne приложение Offroad Precision App сега също е налично като част от новия пакет стандартно оборудване. То позволява шофирането по неравен терен да бъде документирано подробно, помагайки на водача да усъвършенства уменията си с помощта на видеозаписите.

Цени

Третото поколение Porsche Cayenne е налично за поръчки. Cayenne се предлага в Германия на цена от 74 828 евро. Цените за Cayenne S започват от 91 964 евро с включен ДДС и специфични за съответната държава характеристики.

Autodesk VRED Professional 2016 SP4
Date: 2017/07/19 10:45:34
Simulation time: 19.437
System time: 1.0189e+06
Frame: 0

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >