2024
Този атрактивен Mercedes-AMG GT разполага с повече конски сили от Bugatti Veyron, но струва значително по-малко. Запознайте се с историята на този уникат!
1000 к.с. – тази магическа граница кара и до днес хората с бензин в кръвта да изпитват страхопочитание. През 2005 г. на пазара излезе Bugatti Veyron EB 16.4 с мощност 1001 к.с. и години наред беше считано за еталон сред спортните автомобили. Но времената се промениха. Електрически седани като Tesla Model S Plaid или Lucid Air Dream Edition вече отдавна развиват по 1000 к.с., че дори и отгоре. И Rimac наскоро представи Nevera R, който развива над 2000 к.с. – и тук говорим не за драгстер, а за автомобил с хомологация за обществената пътна мрежа! Но нека бъдем честни: и 1000 к.с. са наистина умопомрачителна мощност!
Естествено, те имат своята висока цена. Дори най-евтините Bugatti Veyron все още струват по два милиона лева. Mercedes-AMG GT далеч не е евтин, но на фона на цените на Veyron се оказва значително по-изгоден. Спортният Benz, замислен някога като наследник на Mercedes SLS AMG, е произвеждан в голям брой версии с различна мощност от 2014 г. до 2021 г. и е с много успешни продажби.

По отношение на въодушевлението обаче той никога не успя да достигне нивото на легендарния си предшественик – и това се отразява на цените му в наши дни. Докато SLS AMG рядко може да бъде намерен за по-малко от 340.000 лв., най-евтините AMG GT/GT S са с по 200 хиляди по-евтини – макар и на много километри.
Този AMG е уникат
Продаваният от Autogalerie Nord GmbH Mercedes-AMG GT несъмнено ще спечели сърцата на тези, които обичат многото конски сили. Атрактивният спортен автомобил е с първа регистрация от април 2015 г. и е на 50.000 километра. Този екземпляр обаче едва ли има много общо със серийния си първообраз.

Да започнем с дизайна. Освен със скъпия карбонов пакет, GT е оборудван и с радиаторна решетка Panamericana, нови джанти, голямо антикрило и фини детайли като бронзовия надпис. Цветът обаче е най-впечатляващото: ментово зеленият нюанс е постигнат с фолио, под него GT е боядисан в специалния цвят Solarbeam, за който са се доплащали около 17 хил. лева.
Изцяло преработен V8
Екстремният тунинг обаче е под дългия преден капак. 4-литровият V8 битурбо, който генерира 462 к.с. в AMG GT и 510 к.с. в GT S, е значително модифициран. Всъщност думата „тунинг“ в случая е твърде слаба, защото практически нищо във V8-машината не е останало недокоснато. Според продавача двигателят първо е бил разглобен и след това изграден от екип, специализиран в AMG. Около 80 процента от частите били сменени.

Няма как да разкрием всички промени по задвижващия агрегат, затова ще се ограничим само до най-съществените: по-големи турбокомпресори, нова бензинова помпа, оптимизирана охладителна система, изработена по индивидуален проект генерация с клапи и адаптиран софтуер. Само тунингът на двигателя е отнел няколко месеца. Но усилията са си заслужавали, защото според продавача на дино стенда били измерени 1020 к.с. и 1350 Нм – което е двойно над заводските показатели на 4-литровия V8.
367 км/ч максимална скорост
Динамичните постижения са не по-малко впечатляващи: зеленото AMG трябва да ускорява само за 3,6 до 3,8 секунди от 100 до 200 км/ч. А измерената по GPS максимална скорост е 367 км/ч. При това всички подобрения са вписани в талона – т.е. са узаконени.
Общите разходи за тунинга не са посочени изрично, но вероятно са били в размер поне на 200.000 лв. Не се споменава кога е завършен тунингът, нито колко километра е навъртял V8 след „напомпването“.

Екстремният AMG от първи собственик е обявен за продажба срещу 117 900 евро (ок. 236 хил. лева). С оглед на мощността цената звучи приемливо – все пак серийните GT/GT S вече струват минимум по 140-150 хил. лева. Въпреки това, ако автомобилът е хванал окото ви, винаги трябва да бъдете подготвени, че нещо може да се счупи – все пак след тунинга няма да можете да разчитате на надеждността на серийната конструкция.