2024
Този Lotus Omega е наистина уникален и идеален за състезателната писта! Тук вече почти нищо не е оригинално – мощността също е увеличена.
Ако сте фен на легендарния Lotus Omega, не можете да останете безразличен към Evolution 500 или накратко Evo 500. 500 е базиран на Omega 3000 24V и служи като хомологационен модел за DTM по това време. За да направи това, Opel вземат 509 екземпляра в „Novablack“ – въпреки че този брой никога не беше окончателно потвърден – и ги тунингова в Irmscher.
От една страна, това включва външния вид: наред с други неща, калниците са разширени и арките на колелата са регулирани. Evo също така получи регулиращ се спойлер, както и заден спойлер, който се регулира автоматично от 80 км/ч. Въпреки това, мощността е само леко коригирана за почти 500-те версии за движение по нормални пътища. Първоначалните 204 к.с. стават 230. По-забавно обаче е да гледаш оборотите – те стигат до 10 000 оборота в минута!
Продава се абсолютно уникална бройка
Версията DTM, разбира се, е оборудвана с малко повече мощност – тук 400 к.с. и повече не са били необичайни. И всеки, който иска нещо от всички светове, в момента има рядката възможност да го направи. За 104 000 лв. получавате Lotus Omega, който със сигурност е уникален, като се имат предвид всичките му индивидуализации. И това въпреки факта, че така или иначе тази Omega е произведена само 998 пъти – между другото това е номер 668. Забавен факт: табелката в двигателното отделение показва „0668C“, където „C“ означава швейцарска версия.
Въпреки че дизайнът е базиран на версията за нормални пътища Evolution 500, изпълнението по отношение на мощността е в посока на DTM варианта. Продавачът посочва мостността на тунингованата Omega като от 400 до 420 к.с. Ако сега се осмелите да погледнете в интериора, конските сили веднага придобиват различен ефект: всичко, което не е абсолютно необходимо, е изхвърлено тук. Не е ясно обаче колко от първоначалното собствено тегло от почти 1700 килограма все още е останало.
0 до 100 км/ч за по-малко от пет секунди
С вградената клетка срещу преобръщане и полусликовете, модифицираният Opel се превръща в идеалния инструмент за пистата. Дори със стандартните данни, Lotus Omega се смяташе за най-бързия сериен седан за времето си с 377 к.с. Рядката класическа кола ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди, а максималната скорост е 283 км/ч. Благодарение на повишената мощност и намаленото тегло, преработената Omega определено трябва да може да спринтира до 100 км/ч за под пет секунди.


