2018
И 2018 г. започва с технически проблеми за Фернандо Алонсо. Поради технически проблеми испанецът завърши едва на 38-о място от 50 участници с цели 90 обиколки изоставане след Cadillac-а победител. Първо колата на легендата от F1 гръмна гума. След това го предадоха спирачките. „И двата пъти се случи на завой номер 1. Засилил си се с 310 км/ч и не можеш да спреш. Това води до истинско „приключение“ – полет в зоните за сигурност“, сподели Алонсо по време на пресконференцията.
До този момент испанецът беше доволен от направеното от неговия тим. „През цялата седмица с нашия автомобил не бяхме конкурентоспособни по отношение на времената за обиколка. Но бяхме в състезанието. Водехме, докато не се появиха проблемите. В моментите преди тях разбираш, че целият стрес си е заслужавал.“
За Алонсо „24 часа на Дайтона“ трябва да бъде подготовка за „24 часа на Льо Ман“. Все още обаче не е на 100% сигурно, че пилотът от F1 ще се включи в най-известното състезание по издръжливост на планетата. В началото на седмицата той определи шансовете за това като 50:50. „Днес бих казал, че са 60:40“, смее се Алонсо. „Ако реша да карам на Льо Ман, вече съм по-добре подготвен – натрупах опит с карането през нощта, с прототипите, знам колко трябва да си почивам и да спя.“
За 24 часа Алонсо „отметна“ дистанцията на четири Grand Prix. Как е понесъл това организмът му? Алонсо: „Физически тези автомобили не са толкова натоварващи. Но ние изминаваме повече километри за по-дълго време. Ако трябва да бъда честен, ще кажа, че болките в раменете идват по-скоро от позицията на седене, която не е идеална за мен. Това обаче са компромиси, които трябва да правиш на подобни надпревари, когато делиш една кола с други пилоти.“ Сега испанецът отново се фокусира върху Формула 1, където се надява на по-успешен сезон и на по-надеждна техника – все пак McLaren смени доставчика на двигатели Honda и ще използва задвижващи агрегати Renault.
В тазгодишното „24 часа на Дайтона“ триумфираха пилотите на Cadillac Хоао Барбоса, Кристиан Фитипалди и Филипе Албукуерк. С направените 808 обиколки посредством гуми на Continental те счупиха рекорда за дистанция, поставен през 1982 (от Джон Пол-старши, Ролф Щомелене и Джон Пол-младши с Porsche). Oще от 60-те години на миналия век производителят на гуми Continental е силно свързан с Дайтона. Тази година германската компания достави общо 7000 гуми за състезателите. През 2018 в условията на жестока конкуренция в класа на прототипите много отбори се опитаха да направят двойни стинтове с един комплект гуми. Според Keвин Фандоци, продуктов мениджър на Continental IMSA, именно това претоварване е станало причина осем автомобила да спукат задна дясна гума. Фандоци споделя: „Не сме имали проблеми с отборите, които спазваха нашите указания, с изключение на Action Express и Wayne Taylor Racing, с които в момента работим активно, за да открием причината за проблемите.“ Eкипът на AUTO BILD България ще посети централата на Conti в Шарлот, Северна Каролина. Очаквайте подробности!