2021
Aкумулатор Най-скъпият компонент на повечето електромобили. Стандартът са литиево-йонните акумулатори, каквито се използват и при смартфоните и лаптопите. Те съхраняват енергията и я отдават, когато литиевите йони се движат между полюсите при електрохимична реакция.

Горивна клетка Алтернативна технология за автомобили с акумулаторно задвижване. Горивната клетка ползва за гориво водород, съхраняван в резервоар под високо налягане. При свързването му с кислорода от въздуха в клетката се генерира електрическа енергия. Необходимият водород може да бъде произведен от вода чрез екологична електроенергия.
CATL Важен производител на акумулатори в Китай. CATL (Contemporary Amperex Technology) строи в Ерфурт завод за 1,8 милиарда евро за европейския пазар. Един от основните клиенти е BMW.
Ефективност Най-важното преимущество на електромобилите: великолепният коефициент на полезно действие. За една и съща отсечка той се нуждае от половината енергия в сравнение с водороден автомобил и само от 1/6 от енергията, необходима за двигател с вътрешно горене, който работи с чисто синтетично гориво.
Твърд акумулатор Следващата фаза на развитие на акумулаторите, при които електролитът вече не е течен, а твърд. В лаборатория постига три пъти по-висока плътност на енергията и поради това позволява по-голям пробег при същото тегло.
Хибрид Автомобил с две задвижващи концепции, най-често двигател с вътрешно горене плюс електромотор и акумулатор. Степента на електрификация се обозначава с мек, пълен или Plug-in хибрид. Само последните могат да се зареждат от външен източник.
Индукция Безжично пренасяне на енергията, при която кабелът за зареждане на електромобилите и Plug-in хибридите става излишен. Статичното зареждане се предлага от BMW. Динамичното индуктивно зареждане – тоест по време на движение – в момента се тества, например от израелския стартъп Electreon.
Кобалт Критичен за автомобилните акумулатори компонент. Необходим е за понижаване на опасността от пожар и за добра циклична устойчивост. Голяма част от този метал се добива в Конго, където при недостойни за човек условия работят и деца.
Зарядни станции Евентуалният най-голям проблем при разгръщането на електрическата мобилност. Разширяването на мрежата от обществени зарядни станции (в момента около 16 000 в Германия) става бавно, а за частните зарядни станции все още липсва правната рамка. Освен това предпоставките за зареждане и цените на обществените зарядни станции са много разнообразни.

Схема на асинхронен електромотор с вътрешен ротор на доставчика ZF Friedrichshafen:
(1) роторен вал
(2) роторен пакет от пластини
(3) корпус
(4) намотки (опростено изображение)
(5) статорен пакет от пластини
(6) корпус на статора
Електродвигател Задвижван с електричество, по-прост от двигателя с вътрешно горене, въртенето му се осигурява от променливо магнитно поле. Принципът: чрез привличане и отблъскване роторът се завърта във или около неподвижния статор.
Продължете на следващата страница