2020
Когато Кай Буркхард се заема с покупката на автомобил за удоволствие , въобще няма предвид мейнстрийм. Почти се спира на Humvee, но военното „чудовище“ има един недостатък: при 80 се превръща в „косачка за трева“! Накрая това довежда до идеята за Syberia RS, едно Porsche 911 за всякакви случаи.
Реализацията на идеята започва с покупката на Porsche 911 Carrera 3.2 от 1986 в колекционерско състояние, което Кай купува от Япония. Следват първите проекти за дизайна, по-късно и промяната на отворите за колелата и по-широките калници, монтажът на внушителна клетка срещу преобръщане като животоспасяваща мярка и реализацията на тема „гуми за камион върху джанти 16 цола“.
Каросерията е микс от метал и карбон, а по отношение на техниката се използва блокиращ се диференциал и механична трансмисия с по-къси предавателни отношения на Porsche-Typs 915. Лебедка може да тегли до 3,5 тона.
Многобройните последващи работи отнемат месеци време. Вътрешното пространство също е преработено съгласно изискванията на Кай. Тук е използвана доста алкантара.
Когато се стига до там, да бъдат перфекционизирани сцеплението, динамиката и комфорта на возене, на помощ се притичват тунинг-специалистите от H&R. Серийното окачване на 911 не предлага база за специалните пружини. Затова се налага промяна на геометрията на окачването на Porsche – използвани са също така регулиращи се амортисьори. Крайният резултат е въодушевяващ за всички.
911 за офроуд са произвеждани дори и серийно – но за автомобилния спорт. На рали Париж-Дакар 1984 г. стартира модифицирано Porsche 911, Carrera 4×4 (Porsche 953), и побеждава. Тогава за първи път в 911 е монтирано двойно задвижване. През 1986 г. Porsche 961, раливерсия на 959, печели рали Париж-Дакар.