Suzuki Vitara: SUV за под 32 000 лв. с практични таланти


4
май
2021

Във времената, в които прессъобщенията за нов модел автомобил се концентрират повече върху възможностите на инфотейнмънт системата и дизайнерските похвати, сякаш практичните таланти на „искрените“ автомобили, създадени да вършат работа във всекидневието, бяха позабравени. А именно тези таланти са основният коз на последното поколение Suzuki Vitara, което претърпя лек фейслифт за моделна година 2020 на версията от 2015. Въпреки модификациите като синята лента в предните светлини на този „японец“ годините му личат – особено при досег с интериора, където концепцията на управление е като при 10-годишен модел. Но какво пък – всичко е на мястото си, а удобните физически бутони няма да отклоняват вниманието ви от случващото се на пътя. А и няма да се налага да минавате през n на брой менюта от тъчскрийна, за да намалите силата на вентилатора например.

Зад големия капак на багажника се крие товарен отсек с обем 375 литра, клиренсът от 185 мм позволява офроуд разходки

Сега SUV-ът с удобната за града дължина от 4,2 м се предлага на атрактивни цени, стартиращи от 31 864 лв. с актуалните отстъпки и екобонус за българския пазар. За под 32 000 лева ще получите базовата модификация GL на предно задвижване с гаранция цели 7 години (!) или пробег 140 000 км. Дори най-евтината версия включва система за разпознаване на пътни знаци, предупреждение при смяна на лентата, асистент за аварийно спиране, LED-фарове, автоматичен климатик, инфотейнмънт система с 4,2-инчов екран, автоматични фарове и чистачки и др. За 4х4 ще трябва да доплатите близо 10 000 лева – но тогава получавате и по-високото ниво на оборудване GL+, в което влизат още отопляеми седалки, система за мъртвата зона, предупреждение за напречен трафик отзад, 17-цолови джанти и др.

Възрастта на Vitara личи най-вече по интериора – но поне всичко е там, където очаквате

Иначе гамата от задвижвания не е особено богата – под предния капак винаги работи 1,4-литров турбобензинов двигател със 129 к.с., интегриран в система „мек“ хибрид с 48-волтова електрическа система и стартер-генератор, който подпомага ускорението, черпейки енергия от малката батерия, поставена под шофьорската седалка. Средният разход на тестовия модел с 4х4 и 6-степенна ръчна трансмисия беше около 6,5 л. Машината под предния капак пасва идеално на спокойния характер на модела – и определено няма да ви липсва мощност. Благодарение на големите колела возията по българските пътища е повече от прилична. На магистралата обаче ще усетите, че високата каросерия (1,6 м) е доста податлива на страничен вятър. Най-голямото предимство на Vitara е под задния капак: там се крие багажник с обем 375 литра и огромен товарен отвор. Татковците с малки бебета определено ще го оценят, когато качват детска количка. С клиренса от 185 мм ще се наслаждавате максимално на излетите със семейството – а в града няма да се притеснявате от високите бордюри.

Превключвателят за режими на шофиране: за да активирате Lock на 4х4, ще трябва първо да изберете Snow

По отношение на асистиращите системи: на моменти предупреждението срещу сблъсък реагира твърде рано. Системата за следене на лентата „чете“ и много лоша маркировка, а асистентът за знаците понякога „пропуска“ допълнителни указателни табели за сняг.

Гумените стелки са лесни за почистване

ИЗВОД

Макар че Vitara определено не е първа младост, тя остава изключително атрактивен за българския модел пазар благодарение на изгодната цена, високия клиренс, дългата гаранция и практичната каросерия.

1,4-литровият турбобензинов агрегат със 129 к.с. и 235 Нм задвижва повече от прилично компактния SUV

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател: 4-цилиндров, турбо, отпред напречно • Работен обем: 1373 см³ • Мощност: 95 кВт (129 к.с.) при 5500 об/мин • Максимален въртящ момент: 235 Нм при 2000-3000 об/мин • Задвижване: 6-степ. ръчна скоростна кутия, задвижване на четирите колела • Дължина/ширина/височина: 4175/1775/1610 мм • Тегло: 1245 кг • 0-100 км/ч: 9,5 сек • Макс. скорост: 190 км/ч • Среден разход 4,9 л/100 км (A95) • Цена: от 41 326 лв.

Компактните размери, просторната каросерия и икономичният двигател превръщат това Suzuki в чудесен избор за българския пазар

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин