Suzuki Vitara: класика на деня


18
сеп.
2019

Vitara връща Suzuki по пътя на успеха – и същевременно проправя пътя на малките офроудъри. Нашата класика на деня!

През 1988 г. Vitara се превръща в спасителен пояс за Suzuki – верните клиенти на марката вече са надраснали малкия всъдеход SJ и са се ориентирали към други производители. 80 к.с., електрически стъклоповдигачи и сервоуправление – всичко това само по себе си не може да върне клиентите, ако не бе и модерната „опаковка“ на Vitara, която завладява сърцата.

За разлика от съвременните модели с висока позиция на седене с внушителни колони на покрива и тесни прозорци, Suzuki предлага отличен обзор с ниско разположени прозорци и компактна дължина от 3,62 метра. С пуснатия през 1997 г. нов 2-литров, 4-клапанен двигател моделът не е особено пъргав – въпреки 132 к.с. Максималният въртящ момент от само 166 Нм изисква честа смяна на предавките, като лостът на скоростната кутия влиза сравнително трудно. Индиректното управление и седалките, които са почти без никаква странична опора, не са препоръчителни за асфалтови каубои. Затова пък Vitara се представя отлично извън пътя – под „дрехите за свободно време от 90-те години“ се крие истински всъдеход. Включващото се предно задвижване и понижаващите предавки се грижат за безпроблемно катерене на Suzuki по всякакви терени.

Техниката не създава проблеми, но затова пък ръждата

Vitara има заклети почитатели. Автомобилите с обозначението „JSA“ са произведени в Япония и се считат за по-добри от тези с „VSE“ – испанските модели. Ако сте хвърлили око на Vitara, то изберете екземпляр без ръжда, обърнете внимание на консервирането му и го карайте предимно през лятото. Цените на Vitara се движат от около 2000 лв. (в Германия) за недобре поддържани екземпляри и 12 000 лв. за такива в топ-състояние (често от първа ръка със собственик пенсионер). Препоръчваме ви да изберете последния вариант.

Още по темата

Card image cap
Клубът на супербързите: Vencer Sarth

10
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
Първо сравнение на Audi R8 V10 Plus и Porsche 911 GT3 RS

28
дек.
2015

Затегнете коланите за най-великата битка на пътя: топспортистът на Audi R8 среща свръх-Porsche GT3 RS. Битка, която ще надмине всички граници

Card image cap
Maserati GranCabrio срещу Mazda MX-5: какъв кабриолет му трябва на човек?

22
сеп.
2017

GranCabrio срещу MX-5 - шофирането под открито небе едва ли може да бъде по-различно. Сравнихме един употребяван роудстър от 1996 г. и едно чистокръвно Maserati, което струва 30 пъти повече

Card image cap

В последния брой:

Архив >