2020
„В моята кола имам същата лампа – и майсторът ми е казал да отивам при него, когато светне.“ DJ Валери не се е заблудил – защото при напълно нормална работа на Suzuki SX4 S-Cross на таблото действително ще видите символ като лампата Check Engine, oт която настръхват косите на всеки шофьор. Тук обаче причина за тревоги няма – при японския кросоувър символът излиза на малкия екран, който дава ориентация как работи хибридната система – и въпросното изображение всъщност представя участието на двигателя с вътрешно горене – 1,4-литров турбобензинов агрегат със 129 к.с./235 Нм. В комбинация със стартер-генератор, 48-волтова електрическа система и малка батерия под предната пасажерска седалка практичният „мек хибрид“ в нашия тест изразходваше oколо 7 л/100 км в смесен цикъл на движение. И работеше напълно безпроблемно!


Върху скромния монохроматичен дисплей ще можете да виждате колко гориво сте спестили, когато нежно работещата Start-Stop система е деактивирала мотора под предния капак. От Suzuki все пак са помислили за скромни показания относно моментите, в които батерията отдава енергията си или се зарежда. Но иначе по отношение на подредения кокпит на SX4 хората от Suzuki са подходили практично, без излишни шарения или анимация. Непосредствено пред погледа на водача няма дигитално табло с висока резолюция, но всичко е на мястото си и е разположено ергономично – т.е. няма да се налага да „ровите“ в хиляда менюта, за да намалите скоростта на перката на парното например.

Липсва ни единствено класическата „врътка“ за силата на звука – управлението в момента е с виртуален слайдер на инфотейнмънт системата. И все пак – след години, когато в интериора вероятно ще има само таблети, ще ни липсват подобни кокпити. Класическа ръчна спирачка, много място под предния капак и към момента само ръчна скоростна кутия – всичко това отново ни насочва към отиваща си ера в автомобилостроенето, за която ще си спомняме с умил…
Пиу-пиу-пиу! Таблото мига в червено! „Внимание, ще се ударите в автомобила отпред!“ S-Cross ненадейно ме изкарва от мислите, в които съм потънал.
S-Cross май реши, че съм на път да се блъсна в попадналите в задръстване коли на светофара пред мен! Спокойно, Suzi – видях ги отдалеч, не е нужно да всяваш излишна паника! И все пак – радваме се, че системата Radar Brake Support е серийна – също както хибридното задвижване, адаптивният круиз контрол със следене на дистанцията, 2-зоновият автоматичен климатик, LED-фаровете, aвтоматичните чистачки – и 7-годишната гаранция! Цените на модела стартират от 39 390 лева – но тогава ще получите само предно задвижване. В комбинация с 18-сантиметровия клиренс то ще ви бъде достатъчно, ако просто се притеснявате от разбития път до вилата. Но ако държите на 4х4, ще трябва да подготвите минимум 47 590 лева – защото то задължително върви в комбинация с второто ниво на оборудване GL+.


ИЗВОД
Suzuki SX4 S-Cross e практичен малък SUV, който би се вписал идеално в ролята на семеен автомобил. С възможност за 4х4, достатъчно просторен интериор и ценни асистиращи системи с този „японец“ във всекидневието няма да ви липсва (почти) нищо.

Teхнически данни на Suzuki SX4 S-Cross
Работен обем 1373 куб.см Макс. мощност 129 к.с. при 5500 об/мин Макс. въртящ момент 235 Нм при 2000-3000 об/мин Задвижване двойно/6-степ. ръчна скоростна кутия Д/Ш/В 4300/1785/1580 мм Багажник 430–1269 л 0–100 км/ч 10,2 сек Макс. скорост 190 км/ч Разход 4,9 л A95H Емисии CO2 110 г/км Цена от 47 590 лв.
