Suzuki Jimny FJ на старо: малкият офроуд цар на добра цена

2106
2023

Suzuki Jimny е истински майстор катерач. Първата генерация на модела, произвеждана в периода от 1998 до 2017, доказа качествата си както в множество тестове, така и в тежки офроуд състезания в Европа и по други континенти. В надпреварите често отборите с Mercedes G-клас или с Land Rover виждаха финала далеч след своите опоненти със Suzuki Jimny.

Така че ако търсите нещо много проходимо, си заслужава да хвърлите поглед на тази оферта: в момента Jimny от първото поколение FJ се предлага за продажба в eBay. Малкият SUV е произведен през 2002 г. и бил само на 128 880 километра. „Японецът“ дори има валиден преглед пред TÜV до март 2024 г.

По данни на продавача автомобилът бил в много добро състояние отвътре. Jimny-то било готово за път и имало безупречна сервизна история. То разполага с нов акумулатор и е оборудвано с електрически стъкла и електрически сгъваем покрив.

На снимките към обявата Jimny-то прави впечатление на много запазено.

Suzuki-то обаче не е перфектно. Продавачът признава, че „планинската коза“ имала характерните за възрастта на автомобила следи от износване и огнища на ръжда. За съжаление, „кафявата чума“ е може би най-сериозната „болежка“ на това поколение Jimny – и именно заради нея трябва да бъде направена внимателна проверка.

Продавачът е обявил цена от 5800 евро (ок. 11 600 лева). Jimny-то се намира в германския град Йостринген (федерална провинция Баден-Вюртемберг).

Какво трябва да знаем преди покупката на употребявано Suzuki Jimny?

Без съмнение този „японец“ с редуциран интериор, носещ духа на 80-те, е зареден с много чар. А офроуд качествата му са пословични. Но той има и дразнещи слабости: калта и мръсотията се набиват в дъното на автомобила и в калниците, поради което каросерията на Jimny остава пропита с влага дори и в сухо време. Ето защо ако малкото Suzuki не е било подложено на съответните мерки за консервация, има опасност от ръжда.

Малкият „японец“ впечатлява ценителите преди всичко с изчистения интериор без излишна украса.

Окачването с цели мостове е само за корави офроудъри. Извън пътя Jimny е бог – но по асфалта и при малко по-висока скорост то прави впечатление на изключително нестабилно. Сравнително тясната следа и високият център на тежестта стават причина Jimny да бъде изключително податливо на страничен вятър. В някакъв момент може да се наложи водната помпа и стартерът да бъдат сменени – те не са сред най-надеждните компоненти на модела.

OЩЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА SUZUKI JIMNY

По отношение на предната ос трябва винаги да внимавате гумите да бъдат идеално балансирани, а джантите – да не бъдат криви. Иначе може да усетите неприятни вибрации във волана. След преглед експертите от TÜV често имат критики по отношение на окачването, предните светлини, спирачките и спирачните тръбопроводи, както и заради течове на масло и ръжда по ауспуховата система. За сметка на това 1,3-литровият бензинов двигател е много здрав – стига да го обслужвате редовно.

1,3-литровият бензинов двигател под капака на Jimny е здрав – обикновено се нуждае само от регулярна смяна на маслото.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв