Suzuki Jimny: последният малък авантюрист


21
окт.
2018

ВЕРОЯТНО НЯМА ДА ОБЪРНЕТЕ внимание на това джудже. И тогава ще последва шокът: търговецът иска над 20 000 лева за симпатичното високопроходимо джудже. При това 8-годишното Jimny вече е с пробег близо 75 000 километра. Като нов бензиновият модел е струвал само 10 000 лева повече. Както и още 4000 лева за рядко срещаната 4-степенна автоматична трансмисия. А това означава смешната загуба на стойност от 41 процента за 7 години. Другите купувачи на нови автомобили дори не могат да си мечтаят за нещо подобно. На какво се дължи това? Малкият катерач е оборудван със сериозна офроуд техника и има изненадващи таланти извън пътя. В комбинация с микроскопичната си каросерия Jimny е нещо уникално. Ако паркирате едно VW Up върху покрива на „японеца“ и погледнете от него надолу, изобщо няма да видите нищо от Suzuki – само резервната му гума.

Просто и функционално. От 2005 година двойното задвижване и понижаващите предавки се активират с бутони

Благодарение на късите си надвеси ловците и горските не се плашат от големите и дълбоки неравности. По-страшно е пътуването по междуградските пътища към кръчмата. Двата цели моста и екстремно късото междуосие превръщат скоростите над 80 км/ч в приключение. Много от собствениците се оплакват от опасното трептене на волана, т. нар. шими, което възниква между 90 и 110 км/ч и в някои случаи се отстранява много трудно. Причината за това трептене са лошо балансираните гуми, кривите джанти, разбитите лагери на шенкелите или неравномерно износените гуми. И ако отстраняването на всички тези проблеми не помогне, допълнително може да бъде монтиран демпфер на кормилното управление. Но дори и без трептенето на волана поведението на пътя е нестабилно и изисква повишено внимание.

Повдига „крачето“: окачването не предлага големи резерви на пътя. Тази слабост на Jimny се проявява при бързо шофиране по завои

Купувачите на Jimny трябва да инвестират и в дъното на автомобила. Фабрично липсва защита на дъното, а тя е особено необходима при моделите с електрическо управление на двойното задвижване, за да се предпази кабелният сноп към раздатъчната кутия. Защита от дебела 2 милиметра стоманена ламарина се предлага и за радиатора и резервоара – готова за монтаж с предварително пробити отвори. А който иска да се движи още по-уверено извън пътя, може да инвестира във включващ се блокаж на диференциала на специализираната австралийска фирма ARB. С така оборудвано Jimny можете да се впуснете и в по-сериозни приключения.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >