Нашите съвети » Suzuki Jimny на старо: извън пътя – добра инвестиция?

Suzuki Jimny на старо: извън пътя – добра инвестиция?

0111
2022

Ръбестият чар на бейби G-клас донесе на четвъртото поколение на всъдехода Suzuki Jimny доста симпатии. Директно след пазарния старт през 2018 г. моделът завладя сърцата на онези, които търсят здрав, компактен и изгоден всъдеход. За 40 000 лева се предлагаше дългият 3,65 метра и широк 1,65 метра четириместен модел във високото ниво на оборудване Comfort+. Предлаганите бройки не бяха много и затова се разпродадоха доста бързо. Така че кариерата като нов на четириместния планински катерач бе кратка – тя приключи през септември 2020: високите нива на CO2 емисии отказаха вносителите за Германия. Макар че през април 2021 г. Jimny отпразнува завръщането си като нов автомобил, моделът се предлагаше само в двуместна версия, а и клиентите трябваше да чакат доста дълго за доставка.

Пуристки кокпит с ретро елементи. Лесна за управление навигационно-развлекателна система
Седалки с не толкова силно изразени контури и за лица с ръст над 1,90 метра.
Задната седалка е запазена за пътническия вариант

Какво очаква днес клиентите на употребявани автомобили? Преди всичко много солени цени – с няколко хилядарки над цената като нов на модела. Нашият 3,5-годишен тестови автомобил Jimny струва след три години и половина и 16 539 километра впечатляващите 53 500 лв. Причината освен доста лимитираното предлагане е и вярната общност от притежатели на модела. Те плащат добри пари за запазени екземпляри с малък пробег. Jimny често бива купуван от притежатели на кучета и ловци. В големите градове освен високата позиция на седене и добрия обзор добре се приема и малкият диаметър на завой от 10,5 метра.

Шармантна графика в автомобила, доста малък пробег
Механична 5-степенна трансмисия, включващото се 4х4 и понижаващите предавки са от старата школа

Вътрешното пространство също е с ръбесто оформление. Освен голямо количество обикновена пластмаса, то предлага и мултифункционален волан, инфотейнмънт система с тъчскрийн и отопление на седалките. По-важна от комфортното оборудване за притежателите на Jimny обаче е рустикалната визия, която отличава шармантния компактен SUV от останалите модели. И в действителност Jimny разполага с убедителни качества: под каросерията си предлага прилична техника, която гарантира на малкия модел не само приятни разходки по градските булеварди.

Пълноценно резервно колело на задната врата по класически офроуд маниер
1,5-литровият 4-цилиндров мотор е със 102 к.с., като харчи съвсем не скромните 7,2 л А95Н/100 км

Двойното задвижване и понижаващите предавки, а също и клиренсът от 20,5 см и ъглите на атака (37 градуса отпред, 49 градуса отзад) гарантират на японския модел повече от обикновена пригодност за извън пътя. Последната е едновременно проклятие и благословия за интересуващите се от употребявани автомобили. Те трябва да проверят автомобила за щети по дъното вследствие на офроуд разходки, като не би трябвало да се изненадват от износване на иначе много издръжливата техника. Макар че при сгъване на двойната задна седалка в багажника по-добре ще се чувстват и по-големи кучета, Jimny не е автомобил за теглене на ремаркета с коне: прикаченият товар е 300/1300 кг.

Вместимостта на багажника става прилична едва след сгъване на облегалките.
Подът на багажника е хлъзгав, затова пък има тайна ниша

На бензиновия мотор със 102 к.с. рано му свършва въздухът. Затова пък предпочитаната територия за малкия „японец“ са горските пътища, песъчливите настилки и междуградските пътища при невисоки скорости. От темпо 110 км/ч шумът от гумите и от движението става силен, а на Jimny му липсва мощно ускорение, така че при планиране на маршрута избягвайте дълги етапи по магистралата. В такъв случай късите предавателни отношения няма да ви правят толкова голямо впечатление. Иначе човек лесно прощава недостатъците на Jimny: дозираната недодяланост за мнозина е проява на характер.

ОБЯВИ ЗА SUZUKI JIMNY НА СТАРО

Продължете на следващата страница

Още по темата