Suzuki Jimny: най-изгодният „катерач“ на пазара (ТЕСТ)

1506
2021

Ако даден автомобил трябва да получи специална награда за най-добро съотношение между цена и офроуд способности, то това е Suzuki Jimny. Но дори и да оставим настрана изгодната цена (от 39 790 лева), компактният „японец“ така и така е един от най-високопроходимите нови модели на пазара изобщо благодарение преди всичко на късото си междуосие и компактните си размери. Jimny е трън в очите на съвременната автомобилна индустрия – защото притежава всичко, което „смартфоните на колела“ нямат – ще го усетите още при първия досег с интериора. Тук ни посрещат големи физически бутони, няма разни тъчскрийни или „слайдъри“ за контрол на температурата и силата на звука – всичко си е постарому, както сме свикнали от десетилетия. И все пак Jimny не остава в миналия век – най-вече по отношение на сигурността. Малкото Suzuki ни подсеща за ограниченията на скоростта – макар и на монохромен (черно-бял) дисплей, предупреждава водача при неволно напускане на лентата и дори спира автоматично благодарение на системата Dual-Sensor Brake Support. При това всички тези ценни системи за безопасност са част от серийното оборудване.

Качваш се и сядаш високо, това е прекрасно в градския трафик. А малко автомобили в наши дни предлагат толкова добрa видимост

С 1,5-литровата атмосферна машина (102 к.с./130 Нм, среден разход при теста – 8,1 л на 100 км) Jimny е далеч от динамичен. Направо се радваш, когато след 13 секунди достигнеш темпо 100. Но така и така заради високия клиренс (21 см) и гумите „балони“ с размер 195/80R15 истинската територия на модела са горите, а не магистралата. Именно към тях се насочвам. Включвам двойното задвижване. Щрак! Удобно с лост – както и преди. Освен това тук е и дългият скоростен лост с гумен маншон и 5-те предавки. Jimny си проправя път през калта без проблеми. Като водач усещаш всяка дупка и всяка неравност на пътя. Тежащият само 1104 кг Suzuki се люлее, клати и придърпва.

Интериорът е с класическо оформление, използваните материали материали изглеждат твърди – дори на снимката, но на кого му пука за това в гората?

И въпреки това малкото Jimny е истински пазарен хит. Защото притежава характер. Тъй като изпъква сред масите и изглежда като умалена версия на в пъти по-скъпия G-клас (с 1,20 метра по-къс) и е различен от всички останали SUV-ове в наши дни, които си приличат като две капки вода. В продължение на 20 години Jimny бе солиден автомобил за лов. И изведнъж – с новия дизайн – се превръща в легенда, в символ на статус.

Дръжте се здраво: Jimny не се притеснява да подскача по пресечен терен – но пасажерът ще трябва да се хване здраво за дръжката пред себе си

Бърз поглед към техническите характеристики ни кара да отворим широко очи – багажник с обем 863 литра! Но не бързайте да се радвате, майки и татковци – за съжаление, Jimny е с толкова голям товарен обем, защото седалките са само две. Зад водача и пасажера има солидна решетка, която разделя пътническия отсек от отделението за отстреляния глиган например…

Системата за разпознаване на пътни знаци е част от серийното оборудване

ИЗВОД

Пуританите ще се радват на Jimny, защото то не следва наложилата се SUV-мода, а остава истински модел за офроуд с носеща рама. Именно в тези способности е чарът на малкото Suzuki. Това е всъдеход от старата школа – който не се притеснява да го демонстрира и във всекидневието.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв