Suzuki Baleno: изненадващо добро завръщане

Suzuki Baleno отново е тук – с убедително щедро място, изгодни цени и много добро окачване


3
дек.
2016

Suzuki Baleno се завърна. След като първото поколение на малкия „японец“ бе спряно от производство през 2002 г., сега Baleno отново е част от моделната гама на Suzuki. Всъщност старо е единствено името – всичко останало е ново. Визията на използващия нова платформа Baleno е шик и сравнително динамична, дизайнът на предницата е различен, а оборудването – доста прилично.

Много място за малък автомобил

С дължината си от точно 4 метра хечбекът Baleno се позиционира идеално в сегмента на малките автомобили. Широчината му от 1,75 метра и височината от 1,47 метра обещават достатъчно пространство в интериора – така пасажерите имат усещането, че се возят в автомобил от компактния клас. За целта помага и междуосието от 2,52 метра – действително на задната седалка спокойно и удобно могат да се настанят и по-високи пасажери, чиито глави и колене няма да опират никъде. А с вместимостта си от 355 литра багажното отделение не само изпреварва тези на колегите в класа, но не отстъпва и на моделите в компактния клас. След сгъване на задните облегалки получавате равна товарна повърхност с вместимост от 1085 литра. Единственият недостатък тук е малко високият товарен ръб – въпреки двойния под на багажника.

Качваме се в автомобила: тук обстановката е по-скоро функционална, отколкото оригинална и шарена, но това в никакъв случай не е минус. Седалките са с добри размери и удобни, качеството на материалите е на прилично ниво. Приятно впечатление прави липсата на хромирани елементи в кокпита, които биха могли да се отразяват в предното стъкло.

Леко и пъргаво придвижване

Новата платформа с лека конструкция се е отразила много благоприятно на теглото на модела – тестовата версия на Baleno тежеше 905 кг, което в комбинация с пъргавия 1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател е предпоставка за съвсем прилични динамични характеристики. Максималният въртящ момент от 120 Нм и мощността от 90 к.с. позволяваха на Baleno бързо ускоряване, а максималната му скорост бе 175 км/ч. По данни на производителя средният разход на гориво е 4,2 л/100 км, но по време на теста той бе малко по-висок (особено на магистралата).

Безстепенната автоматична CVT-трансмисия, която благодарение на лостчетата на волана може да превключва и ръчно, си върши работата съвсем добре, макар и да издава леко изнервящ, виещ шум. Причината за пъргавината на Baleno е и много доброто му окачване с отличен компромис между стегнато и комфортно возене. В комбинация с лекото управление се получава убедителна настройка за градски условия, както и пъргаво и стабилно поведение при движение по пътища с много завои.

Серийното оборудване на ниво GL+ на Suzuki Baleno включва асистент при потегляне при наклон, HID фарове с интегрирани LED дневни светлини, климатик, автоматични светлини и отопляеми предни седалки. Цената на тестваната от AUTO BILD версия на модела е 28 390 лв.
ИЗВОД

????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

Ако разполагате с малък бюджет и търсите автомобил с много място, прилично задвижване, добро окачване и някоя и друга екстра, то  в никакъв случай не трябва да подминавате Suzuki Baleno.

Още по темата

Card image cap
Първо сравнение на новия MINI Clubman

29
ян.
2016

Clubman като макси-MINI. Задачата му е да се наложи в компактния клас

Card image cap
Обновената Mazda CX-5: всичко остава друго

9
май
2017

Първата Петица се оказа чудесен SUV. Защо тогава да го променяме? Нека просто го усъвършенстваме. Еволюция вместо революция

Card image cap
Да живееш уютно на колела

20
апр.
2016

Вановете са автомобили от миналото – глупости. Новият Ford Galaxy и старият майстор VW Sharan доказват, че моделите са живи и значително по-добри

Card image cap
Micra-та за дълъг път

23
ян.
2017

Какво може малкият "японец" с дизелов агрегат?

Card image cap

В последния брой:

Архив >