Suzuki записва рекордна година на българския пазар с 63% ръст

0901
2025

SUZUKI отбелязва успешна 2024 година у нас, като от МИРКАТ – официалният вносител за България, обявиха ръст от 63% в сравнение с резултатите от 2023 година. Марката се радва на увеличение в пазарното си участие при леките автомобили, като за изминалите 12 месеца то е нараснало от 1.5% до 2,2%. Ръстът на продажбите се дължи основно на перфектно балансираното продуктово портфолио, впечатляващите характеристики на всеки модел и ефективно работеща дилърска мрежа в страната. Безспорно за успешното представяне на марката допринасят и силният Автомобилен салон София 2024, както и увеличеният брой на корпоративните сделки с ключови клиенти.

От компанията споделят, че реализираните 908 нови автомобила са рекордни за SUZUKI през  последното десетилетие и акцентират върху пазарното представяне на своите доказали се с високо качество и безкомпромисна надеждност модели – SWIFT, VITARA и S-CROSS.

Шампионът по ръст на продажбите е SWIFT, който увеличава двойно своя пазарен резултат от 2023 г. (+95,8%). Емблематичният хечбек беше обновен в края на измналата година и еволюира в интелигентен компактен автомобил с изчистен дизайн, усъвършенствани функции за безопасност и забавна игривост при шофиране, поставяйки си за цел да предефинира достъпната ежедневна мобилност. Смеем да кажем, че му се е получило, имайки предвид, че е единственият в своя клас, предлагащ 4X4 задвижване.

Комфортният SUV на японската марка – S-CROSS, се нарежда на второ място по ръст на пазарното си представяне с 82,5%, като най-избираната версия от моделната гама с 44% от продажбите е в средното ниво на оборудване GL+, със задвижване на четирите колела (4X4) и 1,4-литров BOOSTERJET двигател, комбиниран с 48V MILD HYBRID система и механична скоростна кутия.

Легендартният модел VITARA заема третото място с ръст от 79,4%. Тук клиентските предпочитания са споделени между версиите с MILD-хибридна и FULL-хибридна технология, но задвижването с ALLGRIP 4X4 e категоричният фаворит на потребителите като едно от най-конкурентните ценови предложения на пазара.

VITARA обаче заема лидерската позиция що се отнася до бройки – с 253 регистрации на модела се пада близо 30% от общия резултат. Очаква се бестселърът на марката да продължава да вълнува и през 2025 година, защото с това име ще се появи и първият 100% електрически автомобил на SUZUKI (производството на е-VITARA ще започне тази пролет).

С почти толкова продажби – 249 броя, може да се похвали и JIMNY, като 2024 година беше последната за емблематичния офроудър, чието производство за Европа е окончателно прекратено. От продуктовата гама на SUZUKI през новата година отпада и ултра-компактният SUV – IGNIS.

SUZUKI записва рекордна година и при мотоциклетите с ръст от 57% до ниво от 144 регистрации. Новият V-STROM 800 бързо набра популярност сред феновете на adventure байковете, изпреварвайки досегашния фаворит V-STROM 650, и реализира 17% от общите продажби. Моделите от групата на GSX-S 1000 също са сред най-предпочитните от клиентите. От МИРКАТ споделят, че този добър резултат се дължи главно на непрекъснато разширяващото се продуково портфолио и промоционалните ценови предложения, които бях валидни през изминалата година.

Отлични са и резултатите по отношение на следпродажбената дейност, като от компанията отбелязват ръст на прихода от продажбата на резервни части с 10%, а индексът на клиентско задоволство, измерван от външна независима агенция, е 95% (за периода януари – ноември 2024 г.). 

Рекордното представяне на SUZUKI през 2024 година потвъждават успешното развитие на марката в България през последните години и дават уверен старт на новата година, като съвсем скоро се очаква от МИРКАТ да се похвалят и с новоизградения си търговско – сервизен център в столицата, разположен на бул. Ботевградско шосе, който ще предложи на посетителите подобрено клиентско изживяване с отлично обслужване и впечатляващи шоуруми за автомобили, мотоциклети и извънбордови двигатели.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин