SUV-ът Peugeot 3008 срещу комбито 308 SW


6
май
2019

ФРЕНСКА РЕВОЛЮЦИЯ? При 308 SW и 3008 тя се случва отвътре – и в двата модела на Peugeot гледаме уредите над миниволан. И въпреки че класическите уреди със стрелки в комбито ни харесват повече от дигиталния свят в SUV-а, последният блести с интериора си. Пасажерите седят един етаж по-високо (11 см), има бутони за директен избор на функции, а възрастните пътуват по-удобно на задната седалка. И двата модела се движат бързо – благодарение на 177 дизелови к.с. и 400 Нм. Макар че предлаганото само във версия GT комби не ни грабва със стегнатата си базова настройка на окачването, все пак предпочитаме да пътуваме точно с него.

67-те сантиметра височина на седене в 3008 са добра стойност за средни на ръст водачи, докато в SW седим с единадесет сантиметра по-ниско

3008 предлага обзор на средно ниво, спортно твърда настройка на окачването, стегнато возещи 19-цолови джанти (от 766 лв.) и силни накланяния на каросерията. 308 SW пък предлага истинско удоволствие от шофирането, взема пъргаво завоите и ни кара да забравим факта, че превъзхожда своя SUV събрат с 14 сантиметра. Къде се крият те? Просто отворете капака на багажника: 610 до 1660 литра се побират в комбито, 520 до 1482 литра в SUV-а. Все пак 3008 се отказва от двойно задвижване, затова не е по-тежък от комбито и може да тегли 400 кг повече. Въпреки това моделът с висока позиция на седене изостава по отношение на цената – по-скъп е с цели 10 000 лв. – но все пак разликата идва и от нивата на оборудване, като 3008 се предлага минимум в ниво на оборудване GT Line, а 308 – само в GT.

Една и съща идея, различни степени на разработка: и двата модела Peugeot залагат на мини-волана, но в 3008 (долу) мониторът е разположен една идея по-високо и така попада повече в зрителното поле. Има цял ред с бутони за бърз избор

ИЗВОД

Комбито е много по-пъргаво и по-изгодно – спортният дух не подхожда на модерния SUV.

Още по темата

Card image cap
Битката на мощните дизелови комбита

19
мар.
2018

Яки дизелови мотори под капаците, огромни резерви отзад – такива са модерните комбита днес. Сравнихме три многообещаващи модела, сред които новият Opel Insignia с автоматична трансмисия

Card image cap
Новото BMW 430i Coupé срещу Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro: победата отива в Бавария!

19
юли
2017

Наскоро освежената Серия 4 Coupé на BMW се изправя срещу своя най-голям конкурент Audi A5 Coupé

Card image cap
Great Wall Steed 6 2.0D: изисканият товарач

5
май
2016

Съвсем скоро Great Wall ще пусне на пазара по-луксозния „брат“ на най-продавания пикап в България

Card image cap
Новият Audi Q7 e-tron: Ще успее ли да се справи с маратона?

10
сеп.
2016

Динозавърът вече има електромотор! Участвахме с него на маратона на Хамбург – ще успее ли да измине отсечката от 42,195 километра?

Card image cap

В последния брой:

Архив >