SUV-ът Peugeot 3008 срещу комбито 308 SW


6
май
2019

ФРЕНСКА РЕВОЛЮЦИЯ? При 308 SW и 3008 тя се случва отвътре – и в двата модела на Peugeot гледаме уредите над миниволан. И въпреки че класическите уреди със стрелки в комбито ни харесват повече от дигиталния свят в SUV-а, последният блести с интериора си. Пасажерите седят един етаж по-високо (11 см), има бутони за директен избор на функции, а възрастните пътуват по-удобно на задната седалка. И двата модела се движат бързо – благодарение на 177 дизелови к.с. и 400 Нм. Макар че предлаганото само във версия GT комби не ни грабва със стегнатата си базова настройка на окачването, все пак предпочитаме да пътуваме точно с него.

67-те сантиметра височина на седене в 3008 са добра стойност за средни на ръст водачи, докато в SW седим с единадесет сантиметра по-ниско

3008 предлага обзор на средно ниво, спортно твърда настройка на окачването, стегнато возещи 19-цолови джанти (от 766 лв.) и силни накланяния на каросерията. 308 SW пък предлага истинско удоволствие от шофирането, взема пъргаво завоите и ни кара да забравим факта, че превъзхожда своя SUV събрат с 14 сантиметра. Къде се крият те? Просто отворете капака на багажника: 610 до 1660 литра се побират в комбито, 520 до 1482 литра в SUV-а. Все пак 3008 се отказва от двойно задвижване, затова не е по-тежък от комбито и може да тегли 400 кг повече. Въпреки това моделът с висока позиция на седене изостава по отношение на цената – по-скъп е с цели 10 000 лв. – но все пак разликата идва и от нивата на оборудване, като 3008 се предлага минимум в ниво на оборудване GT Line, а 308 – само в GT.

Една и съща идея, различни степени на разработка: и двата модела Peugeot залагат на мини-волана, но в 3008 (долу) мониторът е разположен една идея по-високо и така попада повече в зрителното поле. Има цял ред с бутони за бърз избор

ИЗВОД

Комбито е много по-пъргаво и по-изгодно – спортният дух не подхожда на модерния SUV.

Още по темата

Card image cap
Достатъчни ли са 1,5 л за удоволствие от шофирането?

12
мар.
2018

MX-5 RF е по-шикозният MX-5. Дали роудстърът е достатъчно забавен и с малкия 1,5-литров двигател?

Card image cap
Honda НR-V 1.6 i-DTEC: Jazz без страх от бордюри

23
авг.
2016

Малкият SUV HR-V впечатлява с всестранните си таланти

Card image cap
Икономично шофиране в новия SUV на Kia

2
юни
2016

Кросоувър с хибридно задвижване – дали Kia Niro е моделът на бъдещето? AUTO BILD провери това.

Card image cap
Читателски тест: Димитър Даков за Volvo XC90

15
апр.
2016

Наш почитател ни изпрати собствен текст за голямото Volvo – озаглавен „Атака по статуквото“

Card image cap

В последния брой:

Архив >