2020
Да започнем с една игра за отгатване. Кой е най-важният автомобил британско производство през тази година? MINI? Не. Land Rover? Малко по-топло. Jaguar? Горещo! Aston Martin DBX? Направо пари! Наистина – преди всичко заради дизайна. Машината е като спортен автомобил, но на втори етаж. А ние сме много щастливи, че успяхме да покараме за първи път DBX.
При каране се усеща като бързо комби
И ако целта на хората от Aston е била да изкарат на пазара SUV-а с най-добрата управляемост, значи са го постигнали. Преди всичко е впечатляващо колко малък се чувства DBX в ръцете на водача. С дължина 5039 мм DBX e не само с педя по-къс от Bentley Bentayga, но ще го чувствате като бързо комби, а не като голям SUV. Доказателство за увереността на хората от Aston Martin по отношение на динамичните таланти е мястото на презентацията на модела пред пресата – легендарната писта „Силвърстоун“, където са се водили безброй легендарни битки на титаните от Формула 1. А те се осмеляват да атакуват това трасе с тежащ 2245 кг SUV! Респект.

Интелигентната електроника помага на Aston-a да следва правата посока
Време е да потегляме. След „нежна“ загряваща обиколка даваме пълната газ. С цели 700 Нм, които генерира доставеният от AMG 4-литров V8 Biturbo, машината се изстрелва така, сякаш тежи под 1 тон. Както британците биха казали – „nicely”. Но ако трябва да бъдем честни, същото го могат и Porsche Cayenne, Lambo Urus и вече споменатото Bentley Bentayga. Сега обаче трябва да завъртим волана. Там, където другите SUV-ове демонстрират, че не могат да победят физичните закони и изпитват таланта на пилота си, DBX уверено следва зададената от водача траектория – съвсем прецизно, без да се налага да правите корекции в ъгъла на волана дори с един градус. И кефът става още по-голям. Просто не можете да повярвате колко по-бързо ще можете да атакувате следващия завой! Наклоняване на каросерията? Почти никакво. Клатене? No, Sir.

Убедителен и извън пътя
И тук DBX сякаш се опълчва на физичните закони, той просто прави това, което иска водачът. Но как се получава? Няма магия, а просто сложна техника. Трикамерно въздушно окачване, електронно регулируеми амортисьори и 48-волтова система срещу преобръщане (eARC) правят поведението на DBX наистина впечатляващо. Преди нашият ден на Силвърстоун да завърши, отиваме да завъртим една обиколка на офроуд трасето. За да представим впечатленията си накратко, ще кажем, че DBX може значително повече от това, което болшинството му ползватели очакват. Дали това няма да бъде следващият автомобил на Джеймс Бонд? Можем само да гадаем…

ИЗВОД
DBX е уникален и изпъква сред конкуренцията. Движи се с лекота, притежава учудващи динамични елементи и V8 от AMG с потресаващ звук. А и може да се справя извън пътя. А цената? Минимум 386 000 лева…
Технически данни
Двигател: V8 битурбо, отпред надл. Работен обем: 3982 куб.см Макс. мощност: 405 кВт (550 к.с.) при 6500 об/мин Макс. въртящ момент: 700 Нм при 2200 об/мин Задвижване: 9-степ. автоматик, двойно задвижване Д/Ш/В 5039/2220/1680 мм Тегло: 2245 кг (DIN) Обем на багажника: 632 л 0-100 км/ч: 4,5 сек Макс. скорост 291 км/ч Разход: 14,3 л (WLTP) Емисии СО2: 339 г/км Цена: от 386 000 лв.