SUV срещу комби: модерният Avant открадна шоуто на Q5


24
февр.
2019

МНОГО НЕЩА МОГАТ ДА СЕ СЛУЧАТ за една година: в началото на 2017 г. стартира новото Q5, а година по-късно и A6. На една и съща техническа база – модулната платформа за модели с надлъжно разположен двигател от второ поколение MLB evo, но значително по-модерна. Това си личи от погледа в кокпита: въртящият/натискащ се превключвател от Q5 липсва в A6, сега тук има три големи или по-малки (в зависимост от оборудването) тъчскрийна. С много менюта, голям брой функции и фина графика. Красиво шоу! Двата модела почти не се различават при предлаганото място отпред – те са много просторни. Нещата отзад изглеждат различни: Avant предлага – макар и малко изненадващо – повече пространство и място за краката и главите. Разбира се, в Q5 седите по-нависоко и приятно изправени – за мнозина това усещане за превъзходство е важно.

A6 (горе) с новия кокпит и три монитора. Системата Navi plus с дигитални уреди (всеки по 12,3 инча) за 4400 лв. Q5 е още с въртящия/натискащ се превключвател, дигиталните уреди (12,3 инча) се доплащат, Navi plus (8,3 инча) струва 4129 лв.

По отношение на багажа Avant естествено отново е първи – багажникът му побира от 565 до 1680 литра, което е значително повече от при Q5 с вместимост от 550 до 1550 литра. И двата модела са задвижвани от 2-литров TDI агрегат, в Q5 със 190 к.с., а в A6 с новата степен на мощност 204 к.с. И двата автомобила са серийно оборудвани със 7-степенна автоматична трансмисия, Q5 40 TDI освен това с двойно задвижване Quattro, което не се предлага в притежаващото предно задвижване A6 Avant 40 TDI. С изключение на типичното замисляне при потегляне и двата автомобила се управляват приятно, като в директното сравнение A6 Avant е категорично първи: той е значително по-пъргав и лек, а окачването му е по-уверено. И двата автомобила са забележително тихи при движение. С 2-литровия TDI A6 Avant струва минимум 101 234 лв. (за Германия), а Q5 – поне 89 983 лв. По-ниската цена обаче не му помага в това сравнение.

На снимките се вижда добре: задната седалка на Q5 е монтирана по-високо от в A6 Avant, позицията на седене е приятна. Комбито обаче разполага с много повече място отзад от SUV-а Q5, пред коленете и над главите е по-просторно

ИЗВОД

Комбито A6 Avant е по-модерният автомобил, по-просторен и с по-уверени динамични характеристики от SUV-а Q5.

В Q5 седите на височина от 67 сантиметра – добре е за удобно качване и слизане.
В A6 позицията е с 15 сантиметра по-близо до асфалта

Още по темата

Card image cap
Бъдещето или просто шоу?

5
ян.
2016

С FFZero1 Faraday Future ни представя прототип, който все още не говори достатъчно за бъдещите серийни модели.

Card image cap
5 „тоталки“ за 6 секунди!

22
авг.
2016

В САЩ дама взима Mercedes за пробно шофиране. Само след шест секунди обаче тестът свършва... с пет ударени автомобила

Card image cap

В последния брой:

Архив >