SUV и пърформънс? Разбира се, че си отиват!

2112
2022

400 кг по-тежък от M3, по-голям клиренс, и въпреки това новото BMW X3 M Competition иска да се стрелка в завоите като спортист. Звучи гротескно, но ние го намираме за добре изпълнено. Колко добре? Ще разберете от теста.

SAV – Sports Agility Vehicle. Така от BMW определят своите SUV-ове от серията X. На практика с акцент не върху полезната стойност, а върху майсторството в завоите. Тестваме освеженото BMW X3 M Competition –  фейслифтът идва две години след появата на X3.

Причините: от 2017 г. насам BMW са продали от третото поколение (заедно с X4) 1,1 милиона автомобила. И естествено искат да поддържат огъня у клиентите. Новите неща са броните, по-тесните LED-фарове, новооформените задни светлини и естествено по-големите бъбреци. Освен това вътре виждаме централната конзола на новата Серия 4. Освен това X3 M използва голяма част от техниката на по-ниските си М-събратя. 

X3 M с 510 к.с. от битурбо двигател

Сърцето на BMW X3 M Competition си остава и след фейслифта разполагащият с 510 к.с. битурбо редови 6-цилиндров мотор S58, който е с максимален въртящ момент от 650 нютонметра. Спринтът до темпо 100 се взема с 3 десети от секундата по-бързо (3,8 вместо досегашните 4,1 секунди).

Окачването? От една страна то е допълнително подсилено, а от друга страна диапазонът между режимите на адаптивното окачване е допълнително увеличен – сега фокусът е повече в посока комфорт . За съжаление промяната на окачването не се оказва оптимална – поне не се усещат на пътя.

Комфортът е на втори план

X3 M все още се отличава със сериозна твърдост на возенето, при това в комфортен режим. В режимите Sport и Sport Plus возията става още по-твърда. Затова и когато скоростта е висока, трябва да държите волана с повишено внимание. При неравности дори може да се каже, че X3 е труден за овладяване.

Жалко – малко повече комфорт щеше да се отрази добре на този M.  Ние обаче даваме точки и в други категории. Например в раздела за задвижване. Двигателят в X3 M доставя истинско удоволствие. В сравнение с предшественика това сега се забелязва и от лаиците. С осезаемо по-добра лекота, по-хомогенен в разгръщането на мощността и още по-целеустремен към червената зона на оборотомера.

Ще успее ли да постигне посочените 3,8 на 100? Системата Launch Control изстрелва X3 M за 3,7 секунди – сам с една десета по-бавно от M4 Competition. След това високата каросерия си казва думата и X3 се нуждае от 13,3 секунди, за да достигне темпо 200, което е с една десета по-бавно от разполагащия с 625 к.с. X6 M Competition, но и с 1,3 секунди по-бързо от X3 M Competition от 2020 г.

X3 впечатлява на пистата

Как се представи автомобилът на пистата Лаузицринг? X3 M впечатли още по време на първата обиколка. Когато стигнем до лимита, си проличава ориентирането на тежестта към задната ос. На практика недозавиване не съществува – затова имате сръхзавиване, колкото искате. При малко по-висока скорост в завоя X3 завърта задница, без да застава опасно напреки. Изобщо „баварецът” развива такова напречно ускорение, каквото повечето спортни Сoupé биха желали да имат. Единствено при по-бързите завои не може да прикрие голямата си маса.

ИЗВОД

Гидо Науман

SUV и висок пърформънс? Отиват ли си? Разбира се! Новият X3 M не е нищо друго освен по-високо и по-тежко с 400 килограма М3. Вмето за обиколка на пистата е феноменално, а автомобила спокойно може да пътувате и през отпуската.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин