Superb със зареждане от контакта: пестенето е superb!


3
ян.
2020

Накрая на деня се сблъскваме с две числа, които успяват да ни зарадват много. Първото отговаря на разхода на бензин: бордовият компютър отчита четири литра. Консумацията на гориво е толкова малка, защото е обвързана с още една стойност отдолу – 9,5 кВтч на електроенергия. Така че вие, автомобилните познавачи, бързо можете да отгатнете, че автомобилът се движи със силата на две сърца!

Днес шофираме за първи път новия Superb iV, първия Plug-in хибрид в 124-годишната история на Škoda. На това му се казва да се радваш на тишината!

След фейслифта Škoda изписва името си и върху задния капак. Нищо чудно да сбъркате тази „чехкиня“ с Audi

Plug-in хибрид: нека разясним това накратко. В Superb iV работят 1,4-литров бензинов TSI със 156 к.с. и електродвигател със 115. Това отговаря на системна мощност от 218 к.с. и на СО2 емисии 35 г/км. Естествено, ако разположената в пода директно пред задната ос литиево-йонна батерия с капацитет 13 кВтч никога не е празна. Разбира се, това няма как да стане – въпреки рекуперацията при спиране. Дори водачите, щадящи най-много педала на газта, след 56 км ще са „източили“ батерията – и тогава със задвижването се заема бензиновият мотор. Дотук с теорията.

В практиката можете да „замразите“ батерията, т.е. да запазите заряда й. Но какъв е смисълът в това? Ако някога в градовете автомобилите на двигател с вътрешно горене бъдат забранени, Plug-in хибридите ще имат право да се движат там – на ток. Superb обаче може и повече. Той има способността да доставя удоволствие. Избираме режим Sport – и успяваме да почувстваме 218-те конски сили. 6-степенната трансмисия с два съединителя работи „чисто“ и без придърпвания, като можете да я контролирате и от „перата“ на волана. Тогава обаче трябва да забравите за икономичното шофиране! А именно то е superb в новия хибриден Superb.

Леле, колко място има тук! Лимузината разполага с обем на багажника от 485 л

Затова по-добре да изберете някой от другите два режима (електрически и хибриден) и да направите малко сметки. Лимузината по цени за Германия струва 83 180 лв. – от които държавата и Škoda „свалят“ 6570 лв. Така се получава базова цена от 76 610 лв., при комбито – с 2000 отгоре (в България вероятно ще бъде по-ниска). Тези цифри доставят удоволствие, когато ги сравняваме със стойността на VW Passat GTE, използващ същата техника. Базовата му цена за Германия е с около 6500 лева по-висока от тази на Superb – а е по-малък. Не вярвате? Тогава хвърлете един поглед на снимката долу! Вероятно в някоя S-класа има повече място, но не и в Passat.
И кой иска да кара Plug-in хибрид? Вие, ако пътят ви до работа е до 50 км. А ако там имате гараж и можете да зареждате автомобила, ще можете да се придвижвате надалеч. Зареждането от стандартен домакински контакт отнема шест часа, а от Wallbox – 3,5 часа.

Какъв простор! Ако сте 1,80 м като редактора Май, можете да опънете краката си отзад

ИЗВОД

Новата Škoda Superb iV е алтернативата за всички, които карат твърде малко за дизел и могат да предвидят повечето си пътувания – така че да могат да изминават повечето си километри на ток. Именно така икономиите са superb!

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >