2016
Компактният SUV на Subaru XV в България е все още слабо познат. Засега. Защото моделът предлага върхови технологии и традиционно високо качество, и то на доста атрактивна цена, с което сигурно скоро ще намери своите фенове. Актуално в България моделът се предлага в ценовия диапазон между 44 480 лева за бензиновия Subaru XV 1.6i Free с петстепенна ръчна скоростна кутия и 60 480 лева за върховото дизелово изпълнение Subaru XV 2.0 D-S Unlimited, оборудван с шестстепенна ръчна скоростна кутия.
Със Subaru XV най-големият производител на леки автомобили с двойно задвижване предлага една атрактивна възможност за удачно включване във все по-бързо развиващия се SUV свят. И то не само за начинаещи. Екипът зад Subaru XV, част от концерна майка Fuji Heavy Industries, е успял да интегрира типичните качества на марката в компактен модел, който видимо е насочен към по-младата градска аудитория. Моделът естествено е оборудван с характерните за марката постоянно задвижване на четирите колела, мощен и в същото време „спокоен“ двигател тип боксер и възможност за добавяне на разработената от Subaru безстепенна автоматична скоростна кутия Lineartronic.
В момента много от предлаганите на пазара SUV са лишени от възможността за постоянно задвижване на четирите колела, а залагат на така наречената функция „допълнителен въртящ момент при нужда“, при която задвижването на задната ос се включва само при конкретни пътни ситуации. Особено при компактните SUV много от моделите дори се предлагат само с предно задвижване, защото немалко клиенти харесват високата позиция на седене, но не желаят да инвестират допълнително средства за задвижването на всички колела.
При XV инженерите на Subaru обаче съвсем съзнателно залагат на предимствата на оскъпяващото симетрично задвижване (Symmetrical AWD). Именно защото един компактен SUV обикновено се ползва от семейства с малки деца, а тази концепция предлага повече активна сигурност за пътниците. Макар включването на задвижването на втората ос и тук да става допълнително в рамките само на няколко милисекунди, в критична ситуация като например изненадващо поднасяне върху лед или влажна шума тук много често технологията може да се окаже решаваща за избягването на пътен инцидент.
Другото добре познато предимство на Subaru по отношение на сигурността са ниско разположените двигатели тип боксер. С легендарния си Forester японците доказаха, че един практичен автомобил с двойно задвижване напълно се вписва и в днешните разбирания за лайфстайл. Сега с XV в България идва обновеният компактен SUV, изграден на платформата на Impreza, със серийно двойно задвижване, двигател тип боксер и опционална Lineartronic автоматика. След актуалния фейслифт моделът идва освежен с нова предна решетка, променена предна броня и по-добри фарове. В страничния профил се откриват различни детайли около лайстните и дръжките на вратите, задният спойлер и стоповете са изцяло преработени. Специално за Subaru XV 2016 бе разработен новият лак Hyper Blue, препратка към култовите WRX STI модели, при които се използва цветът Blue Pearl.
По отношение на моторизацията Subaru XV се предлага с два бензинови агрегата от 1,6 и 2 литра, съответно с ръчна скоростна кутия или автоматика тип Lineartronic, както и с 2-литров дизел с шестстепенна ръчна скоростна кутия. Всички мотори отговарят на изискванията за Евро 6.
Технически данни на Subaru XV 2.0 D
Двигател дизелов, 4 цилиндъра, тип боксер • Работен обем 1998 куб. см • Макс. мощност 108 кВт (147 к.с.) • Макс. въртящ момент 350 Нм/1600-2800 об./м • Макс. скорост 198 км/ч • Ускорение 9,3 сек 0-100 км/ч • Д/Ш/В 4450/1780/1570 • Разход EU-Mix 5,4 л бензин/100 км • Емисии СО2 141 г/км • Цена от 54 480 лева