Subaru WRX STI: новият повелител на Нюрбургринг

2507
2017

Модифицираният „японец“ измина легендарното трасе за 6 мин и 57,5 сек и така беше коронован за най-бързия седан на Нордшлайфе

Тунинговано Subaru WRX STI постави рекордно време на Северната отсечка на Нюрбургринг. WRX STI Type RA NBR записа 6 мин и 57,5 сек и така победи досегашния най-бърз седан с одобрение за обществената пътна мрежа – Alfa Romeo Giulia. Всъщност за това колко пригодна е за всекидневно шофиране машината, може да се поспори доста – особено с оглед на огромния дифузьор отзад. Такъв компонент е нещо нормално за моторспорта, но не и за „стрийт“ колите. Същото може да бъде казано и за обемистото антикрило, което е по-широко от капака на багажника. От интериора е премахнато всичко излишно – няма дори седалка за пътника до водача.

Двигателят в рекордьора също няма много общо с този в серийната машина. 2-литровият 4-цилиндров боксер е „напомпан“ до 600 к.с. Заради значително повишената мощност (серийното WRX STI генерира 300 „коня“) производителят е трябвало да постави и нова скоростна кутия. Някои компоненти от WRX STI Type RA NBR (RA означава „Ring Attempt“, NBR – „Nürburgring“) обаче действително ще бъдат внедрени в серийното производство. През 2018 японците ще пуснат на пазара WRX STI Type RA, цивилна версия на „рекордьора“. Тя ще бъде задвижвана от 2,5-литровия мотор, но с 10 „коня“ отгоре – общо 310, с променен контролен модул на двигателя и нов всмукателен тракт, отделно WRX получава нови бутала и нова изпускателна система, както и трансмисия с променено предавателно число на трета.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин