Subaru Outback: какво може като употребяван световният хит?


11
ное.
2021

Subaru Outback е кросоувър-комби с характер. Дали е препоръчителен? Ще разберете от теста на употребяван автомобил на AUTO BILD.

Някои кариери са куриозни. Докато за голямото кросоувър-комби на Subaru нещата в световен мащаб вървят чудесно, в Германия моделът е по-скоро непознат. За пет поколения и 16 години германският вносител е продал 20 000 автомобила. В света със 186 000 бройки  Outback 2020 изпреварва дори Skoda Octavia като най-успешно комби. 

В Германия дългото 4815 милиметра, предлагано от 2015 до 2021 г. пето поколение на Outback (BS) бе ценено от ловци и обичащи природата хора, които търсеха комфортно комби с двойно задвижване и много място. Нашият тестови автомобил от Autohus в Бокел е изминал за четири години 118 000 километра. Като нов Outback 2.0D във версия Sport Lineartronic е струвал 87 000 лв., а сега се предлага за 35 000 лв.

Subaru Outback: пет години гаранция за по-голяма сигурност

Малки вдлъбнатити по предната броня и дясната врата, понесло доста удари от камъчета предно стъкло и поизцапаните елементи в интериора говорят за обичащ природата предишен собственик. Тук ще са необходими посещения в сервизи. По-важна за почитателите на употребявани автомобили е петгодишната гаранция като нов: японците явно имат доверие в качеството на изработката си. 

Малко по-недоверчива ни изглежда комбинацията от боксер и дизел: 2-литровият агрегат е с ангренажна верига, притежава мощност от 150 к.с. и харчи около 6 л/100 км. Работи спокойно и отговаря на норма на вредни емисии Euro 6b. На хартия динамичните характеристики са наред – на практика Outback с безстепенната си трансмисия Lineartronic и въпреки 350 Нм максимален въртящ момент е малко тромав в диапазона между 1600 и 2800 оборота. Алтернативата е 2.5i-бензинов боксерен мотор със 175 к.с. – това е по-добрият избор. За съжаление 6-цилиндровият боксерен двигател 3.6i с 260 к.с. се предлага само в Щатите и Австралия.

Кросоувърът, който е най-близо до истински всъдеход

Истинската радост идва от вътрешните добродетели: както на предните, така и на задните седалки има много място. Оборудването е повече от щедро: бежови, подгряващи се и електрически регулиращи се седалки с кожена тапицерия, качествена аудиосистема Harman/Kardon с навигация, стъклен плъзгащ се покрив и различни асистиращи системи правят престоя на борда приятен и комфортен.

Класическите транспортни дейности се извършват лесно благодарение на вместимостта на багажника до 1848 литра. Това Subaru е комби от старата школа. И може би кросоувър-вариантът с най-голяма близост до всъдеход. За разходки извън асфалтираните пътища и горите Outback разполага освен с клиренса от 20 см и със специален режим на движение, който интелигентно управлява двигателя, трансмисията,спирачките и двойното задвижване, така че сцеплението да е гарантирано във всеки един момент. Допълнително има система за спускане по наклон. Нашето Subaru Outback е оборудвано и с теглич – така можете да теглите до 1800 килограма. Не особено приятни са кратките сервизни интервали от 15 000 километра и сравнително високите разходи за поддръжка.

ИЗВОД

Предлаганото място, богатото оборудване и техниката на двойно задвижване са сред силните страни на Outback. Проблемният двигател малко разваля общото впечатление. Тук здравият бензинов боксерен агрегат категорично би бил по-добрият избор!

Още по темата