2015
Subaru Levorg (от LEgacy, reVOlution und touRinG) заменя Legacy, чието 5-то поколение като дизайн, размери и настройки бе съвсем ясно насочено към пазара в САЩ. И поради това нямаше особено голям успех в Европа. Сега вниманието отново е насочено към Стария континент. Като размери Levorg е почти идентичен с Legacy от 4-то поколение – и е класическо комби, при това с много добре оформен и изработен интериор.
Дизайнът, както знаем, е въпрос на вкус. Големият въздухозаборник на предния капак винаги е предизвиквал дискусии. Но за разлика от много други фирми при Subaru той не е декоративен, а си има напълно конкретна функция – да осигурява достатъчно хладен въздух за интеркулера, монтиран хоризонтално върху боксерния двигател. Лично според мен Levorg е един от най-красивите модели на Subaru. И някои дизайнът може да се стори прекалено агресивен и предизвикателен, минувачите го харесваха: при тестовете в покрайнините на Милано хората масово се обръщаха и заглеждаха колата. А това рядко ми се е случвало, когато карам комби от среден клас.
Под предния капак със споменатия въздухозаборник работи 1,6-литров боксер с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Той развива 170 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм още от 1800 об/мин, които естествено се разпределят към четирите колела. Интересното е, че двигателят не звучи като боксер, всъщност той почти не се чува – шумоизолацията е перфектна. И въпреки че повечето водачи вероятно ще са доволни да карат толкова тих автомобил, на мен ми липсваше типичното, метално ръмжене на боксера. Двигателят подава мощността си на безстепенна автоматична трансмисия с 6 виртуални предавателни числа, която работи изключително уверено и без осезаеми загуби на мощност. Категорично може да се каже, че Subaru са успели да създадат може би най-добре работещата CVT-трансмисия на пазара. Благодарение на подобрения софтуер Lineartronic работи много прецизно. Ефектът на „ластика“ (увеличаването на оборотите без осезаемо ускорение) е отстранен напълно. Трансмисията предлага два режима на работа – Sport и Intelligence, които много удобно се превключват от бутон на волана. За Европа Levorg ще се предлага само с тази комбинация от двигател и трансмисия. Няма да има дизелов двигател, нито механична трансмисия. Но по време на теста разходът на гориво бе много приемлив, около 8-9 литра на 100 километра, като при по-икономичен стил на шофиране е възможно и да се доближите до обещаните от производителя 6,9 до 7,1 литра.
Окачването е настроено много сполучливо. Поведението на пътя е неутрално, сигурно и много предвидимо, с минимални тенденции към недозавиване в острите завои. Levorg вози стегнато, но и достатъчно комфортно, кормилното управление е прецизно и много информативно. Добро впечатление ми направи и финото дозиране на спирачното усилие. Нямах възможност да проверя възможностите на серийното двойно задвижване, но напълно се доверявам на всепризнатата компетентност на марката Subaru в това отношение.
Интериорът новото спортно комби е оформен много сполучливо. Страхотно качество на изработката, много по-модерен от този на Legacy. С меки пластмасови повърхности, приятно интегриран и лесен за управление централен тъчскрийн с модерно водене в менютата. Управлението на всички други системи също е интуитивно и без загадки. Не липсват и множество модерни асистиращи системи и богати възможности за свързване, Levorg се оборудва с (уникалните) 6 USB букси из целия автомобил. Седалките са удобни, в интериора е много просторно, дори и на задната седалка. Багажникът е с вместимост от 522 до 1446 литра, което е много добра стойност за комби с дължина 4,69 метра.
Извод
Новият Levorg е достоен наследник на Legacy и предлага всичко, което очаквате от едно спортно комби на Subaru: боксерен двигател, двойно задвижване, висока проходимост, много място в интериора и багажника, динамично поведение на пътя и не на последно място висока индивидуалност. Единствената комбинация двигател/трансмисия е много сполучлива, мощността е достатъчна, разходът на гориво е напълно приемлив. А и цените са много атрактивни.
Технически данни
Subaru Levorg 1.6 DIT
4 цилиндъра, боксер, отпред надлъжно • четири клапана на цилиндър • работен обем 1 600 куб. см • мощност 125 кВт (170 к.с.) при 4800-5600 об/мин • макс. въртящ момент 250 Нм при 1800 – 4800 об/мин • двойно задвижване • безстепенна автоматична трансмисия • Д/Ш/В 4690/1780/1485 • резервоар 60 л • 0–100 км/ч за 8,9 сек • максимална скорост 210 км/ч • разход EU-Mix 6,9-7,1 л А95Н/100 км • CO2 159-164 г/км
Цена от 54 888 лева
- Работното място на водача в Levorg е много функционално, управлението е интуитивно и без загадки, пред водача има общо три дисплея, качеството на изработката и на материалите е високо
- Багажник с нисък товарен ръб, вместимост 522-1446 литра и серийна сгъваема в съотношение 30:70 облегалка на задната седалка
- Запазената марка на Levorg, също като при предшественика Legacy, е големият въздухозаборник на предния капак
- Новоразработеният 1,6-литров турбобоксер с директно впръскване работи много тихо и спокойно и разгръща максималния си въртящ момент още от 1800 оборота
- Много динамичен дизайн и на задната част със спойлер на покрива, дифузор и два ауспухови накрайника