Subaru Legacy: практичност вместо показност


24
май
2018

СИГУРНО И ВИЕ имате някой стар приятел, който винаги е готов да ви се притече на помощ, който никога няма да ви остави в беда? Който се отзовава веднага, без да мърмори, когато се нуждаете от него? Е, тогава знаете от какво дърво е издялано комбито Subaru Legacy. То не е красавец. Но се придържа твърдо към максимата: практичност вместо показност. Освен това неговите клиенти са най-доволните изобщо. Така че който се нуждае от употребявано комби с двойно задвижване и максимална практичност, трябва задължително да се поинтересува от Subaru Legacy, произвеждано от японския концерн Fuji Heavy Industries. Въпреки 25-годишната история на модела пълноразмерното комби с дължина 4,80 метра не се радва на голяма популярност. Купувачите му са най-често ловци, собственици на коне или фермери, на които често им се налага да шофират по черни пътища. Но в глобален мащаб Subaru е от съвсем друг калибър и съвсем официално носи титлата „Лидер на световния пазар на автомобили с двойно задвижване“.

Въпреки лакираните в сребрист цвят пластмаси дизайнът на кокпита изглежда доста остарял.

И това се дължи не толкова на сдържания дизайн, колкото на вътрешните добродетели: предлагането на място за пътниците и максималната вместимост на багажника от 1726 литра са внушителни, качеството на изработката е добро, нищо не скърца дълги години. Прикачният товар обаче изостава от очакванията: 750 кг без спирачки до максимум 1500 кг със спирачки, един по-мощен Golf може да влачи 400 кг повече.

Пътното поведение на автомобила с двойно задвижване е дружелюбно недозавиващо

През 1972 година Subaru навлезе в сегмента на комбитата с двойно задвижване с Leone Station Wagon 4WD. И този опит се усеща още от първия километър. Първото Legacy бе въведено на пазара в Германия през 1989 година. Включително с петото, предлагано от септември 2009 до края на 2014 година, за 25 години в Германия са продадени само 68 282 Legacy. С общо 162 дилъра и пазарен дял от 0,2 процента марката е екзотика на германския пазар. Но стабилното търсене поддържа високи цените на употребяваните автомобили. Предлаганият успоредно Outback е дискретно повдигната и малко по-скъпа алтернатива на Allroad моделите на Audi. Жалкото е, че освен ненадеждните боксерни дизелови 2.0D в Германия се продаваха само леко астматичните бензинови варианти с мощност 150 или 167 к.с. В Швейцария се предлагаше и бензиновият турбобоксер с 265 к.с. А този модел е наистина сериозна машина.

Хармонично: някога опционалната безстепенна автоматична трансмисия подхожда чудесно на автомобила

Още по темата