Subaru Impreza 22B STI се завръща на Goodwood Festival of Speed


23
юни
2022

Син лак, златни джанти: Subaru Impreza WRX STI е легенда. Сега моделът се завръща като рестомод с 400 к.с. – ще бъдат произведени само 25 бройки!

Добри новини за феновете на Subaru: легендарният 22B STI ще се появи отново като рестомод. Проектът е дело на Prodrive – фирмата, която през 90-те години разработва и произвежда успешните рали-автомобили на Subaru. Новото поколение ще бъде показано на фестивала Goodwood Festival of Speed (23-ти до 26-ти юни 2022 г.)!

Рестомодът вече си има и име: Prodrive P25. Числото не е само препратка  към победата във WRC на Subaru преди 25 години, а  обозначение на лимитирането, тъй като P25 ще бъде произведен в британския Банбъри само 25 пъти – на ръка.

Оригиналът е произведен само 424 пъти

Дизайнът е дело на Питър Стивънс, който е създател и на оригиналните WRC-автомобили за Prodrive. А Prodrive пусна вече първия си рендър: на него P25 почти не се различава от култовата Impreza 22B STI.

Специалният модел бе представен през 1997 г. на Tokyo Motor Show като студия и бе предлаган от началото на 1998 г. (никога официално в Европа).

Най-сериозната разлика: докато всички останали модели Impreza WRX са с четири врати, 22B STI е Coupé. В днешно време разполагащият с 300 к.с. и произведен само 424 пъти 22B STI е абсолютен колекционерски модел, за който междувременно се плащат високи суми.

Именно в това се цели Prodrive – новият вариант да не е копие едно към едно с оригинала, а ще разполага с модерна техника. P25 ще бъде по-мощен и по-лек от 24-годишния 22B STI.

За подобаващото придвижване напред ще се грижи 4-цилиндров боксерен двигател. От работен обем 2,5 литра Prodrive възнамеряват да изтръгнат 400 к.с., а трансмисията ще бъде 6-степенна секвенциална. Двойното задвижване е въпрос на чест. Ауспуховата уредба на Akrapovic ще осигурява подобаващ звук.

Благодарение на системата Launch Control от колата от WRC, P25 ще ускорява за 3,5 секунди до темпо 100.  Принципно всички P25 ще бъдат четириместни, но при желание Prodrive ще заменя задните седалки с полуклетка.

 Естествено не можем да очакваме, че такава рали-техника ще се предлага евтино. За сравнение: употребяваните Impreza 22B STI вече се продават за около 600.000 лв. – ако изобщо някой ги предлага на пазара. А новото поколение на JDM-легендата ще бъде още по-скъпо – базовата му цена ще е около 1.050.000 лв. Така, че заедно с данъците P25 ще струва около 1.250.000 лв.

След презентацията на Goodwood Festival of Speed първите клиентски автомобили ще бъдат доставени през 2022 г.

Още по темата