Subaru Impreza 22B STI се завръща като рестомод

3105
2022

Син лак, златни джанти: Subaru Impreza WRX STI е легенда. Сега моделът се завръща като рестомод с 400 к.с. – ще бъдат произведени само 25 бройки!

Добри новини за феновете на Subaru: легендарният 22B STI ще се появи отново като рестомод. Проектът е дело на Prodrive – фирмата, която през 90-те години разработва и произвежда успешните рали-автомобили на Subaru. Новото поколение ще бъде показано на фестивала Goodwood Festival of Speed (23-ти до 26-ти юни 2022 г.)!

Рестомодът вече си има и име: Prodrive P25. Числото не е само препратка  към победата във WRC на Subaru преди 25 години, а  обозначение на лимитирането, тъй като P25 ще бъде произведен в британския Банбъри само 25 пъти – на ръка.

Оригиналът е произведен само 424 пъти

Дизайнът е дело на Питър Стивънс, който е създател и на оригиналните WRC-автомобили за Prodrive. А Prodrive пусна вече първия си рендър: на него P25 почти не се различава от култовата Impreza 22B STI.

Специалният модел бе представен през 1997 г. на Tokyo Motor Show като студия и бе предлаган от началото на 1998 г. (никога официално в Европа).

Най-сериозната разлика: докато всички останали модели Impreza WRX са с четири врати, 22B STI е Coupé. В днешно време разполагаият с 300 к.с. и произведен само 424 пъти 22B STI е абсолютен колекционерски модел, за който междувременно се плащат високи суми.

Именно в това се цели Prodrive – новият вариант да не е копие едно към едно с оригинала, а ще разполага с модерна техника. P25 ще бъде по-мощен и по-лек от 24-годишния 22B STI.

За прилично придвижване напред ще се грижи един 4-цилиндров боксерен двигател. От работен обем 2,5 литра Prodrive възнамеряват да изтръгнат 400 к.с., а трансмисията ще бъде 6-степенна секвенциална. Двойното задвижване е въпрос на чест.

P25 с над 400 к.с.

Посредством щедрото използване на карбон P25 ще е значително по-лек от оригинала, който също беше с лека конструкция и тежеше само 1270 килограма. От Prodrive към този момент не назовават конкретни числа или динамични характеристики. Информация няма и за цената.  Ясно е, че P25 няма да е евтин. За сравнение: употребяваните Impreza 22B STI вече се продават за около 600.000 лв. – ако изобщо някой ги предлага на пазара. AUTO BILD предполага, че P25 ще струва някъде толкова.

Prodrive вече дава газ: след презентацията на Goodwood Festival of Speed първите клиентски автомобили ще бъдат доставени през 2022 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв