2022
Моделът има оптимизирано окачване и интериор с кожа в цвят бордо
Subaru Forester STI Sport показва, че марката все още не е отказала напълно от спортните продукти, макар и пърформънс-легендата WRX STI да беше погребана. Тази нова специална версия на кросоувъра от среден клас за съжаление е предвидена само за японския пазар. Тя ще се появи с преработено окачване, както и с някои стайлинг-ъпдейти, които правят автомобила по-вълнуващ.
Голямото механично обновление на STI Sport-Edition на Forester ще бъдат тунингованите STI-амортисьори. Джантите са 18-цолови, тъмносиви, с всесезонни гуми с размер 225/55.
Ъпгрейдите по екстериора обхващат черни акценти около фаровете за мъгла, броните и страничните прагове. По решетката и задния капак има емблеми STI. Предлаганите цветове са Crystal White Pearl, Magnetite Gray Metallic, Ice Silver Metallic и Crystal Black Silica.
Интериорът на STI Sport се познава по двуцветната кожена тапицерия – в черно и в бордо. На подглавниците има емблеми STI. В цялото вътрешно пространство има червени контрастни шевове. Прибавяме и специалните STI-уреди.
STI-версията на Forester разполага с една-единствена моторизация – 1,8-литров 4-цилиндров боксерен двигател със 177 к.с. и 300 Нм. Трансмисията е CVT, а задвижването – на четирите колела.
Forester STI Sport ще бъде при търговците в Япония в края на лятото. Производителят не е посочил цени до този момент.
Subaru зачеркна от гамата си WRX STI – заради строгите правила за вредните емисии. Така, че сега електрифицирането изглежда пътят към пърформънса при Subaru. На автомобилното изложение в Токио през 2022 бе показана ориентираната към пистата концепция STI E-RA Concept. Автомобилът е с по един електромотор на всяка ос и ъс системна мощност 1.088 к.с. Батерия с капацитет от 60 кВтч. осигурява ток на задвижването. Целта на Subaru е постигането на време за обиколка от 6:40 минути на Нордшлайфе на Нюрбургринг. Засега идеята не е реализирана.