Subaru Forester: „майстор – ловец”

2404
2023

Висока каросерия, но нисък център на тежестта – Subaru Forester не се харесва на всеки, но с него извън пътя ще се чувствате сигурни

Автомобилите на Subaru са различни – не всеки ги харесва и разбира – най-малко феновете на динамиката, които до скоро са карали BMW Серия 3 или нещо подобно. Странните „японци” с боксерните двигатели и безстепенни трансмисии (с небезизвестния ефект на ластика при ускорение) – за създадени за световния пазар. А в по-голямата си част той е с ограничение на скоростта.  

Все пак си има причини, жителите на планинските райони да се кълнат във Forester: моделът има имидж на много надежден, минимално проблемен заради дизеловите боксери, чиито колянови валове не бяха много издръжливи до 2013 г. Бензиновото Subaru обаче се счита за безпроблемно.

Не трябва обаче да бъркате модела с як всъдеход: предният надвес на каросерията е дълъг, батерията на хибрида отнема мястото за резервното колело, а извън пътя няма как да оправите повредената гума с Tirefit. Липсва и къса първа предавка.

При ускорение на магистралата безстепенната автоматична трансмисия забавя желаното темпо – ще ви помогне, ако превключите на ръчен режим.

Subaru с нисък център на тежестта въпреки високата каросерия

Извън асфалта требва да деактивирате ESP чрез бутона отляво на кормилната колона или да включите режима за кал и ще започнете да се придвижвате доста уверено. Subaru е наистина уникално с комбинацията си от нисък център на тежестта въпреки високата каросерия (22 сантиметра клиренс) – това е благодарение на разположението на боксерния двигател. При това той звучи изключително оригинално и приятно.

Forester се чувства у дома си извън асфалта

Усеща се, че Forester се чувства в свои води извън асфалтираните пътища. Можете да теглите до 1870 кг, а вместимостта на багажното отделение е 1779 литра.

Технически данни и цена: Subaru Forester 2.0ie

4-цил. боксерен двигател, отзад надлъжно
мощност 110 кВт. (150 к.с.) при 5600 об/мин
макс. въртящ момент 194 Нм при 4000 об/мин  
двойно задвижване, полуперманентно чрез електронно регулиран ламелен съединител 100:0–50:50
Д/Ш/ 4640/1815/ 1730 мм
клиренс 220 мм
товарен обем 509-1779 л
собствено тегло/полезен товар 1658/527 кг
прикачен товар със/без спирачки 1870/750 кг
0–100 км/ч за 11,8 сек
макс. скорост 188 км/ч
разход на гориво (WLTP) 8,1 л А 95 Н/100 км
обем на резервоара 48 л
цена за Германия: от 75.500 лв.

ИЗВОД НА AUTO BILD

Subaru не е за всеки, но затова пък звучи оригинално, прегледен е и практичен. Не е направен за бързо каране по магистралата, а извън пътя с него ще се чувствате сигурни.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин