Subaru Crosstrek – любов от пръв поглед (ТЕСТ+ВИДЕО)

1612
2024

Като наследник на бестселъра Subaru XV Crosstrek подхожда съвсем сериозно към задачата си да бъде истинско Subaru.

Бързаме да кажем, че изобщо не трябва да бъдете скептични към задвижването, включващо 2-литровия боксерен двигател със 136 к.с. и мекия хибрид с електромотор с 16,7 к.с. в Crosstrek! Този автомобил с агресивно-динамична външност остави у нас много добро впечатление! Но нека започнем с характеристиките на модела. Новата платформа на автомобила притежава по-голяма с 10 процента здравина. Автомобилът е дълъг точно 4,50 м и тежи 1,7 т. Subaru са го оборудвали с електрифицирана CVT безстепенна трансмисия Lineartronic, която нерядко несправедливо бива определяна за не особено активна. Внушителните пластмасови тапицерии отвън на каросерията, защитата на дъното на автомобила под броните и щедрият клиренс от 22 сантиметра не са само украса както при много от модерните SUV-ове. Subaru Crosstrek притежава отлични качества извън асфалтираните пътища. Естествено, моделът не е класически всъдеход от старата школа, но с него ще минете почти навсякъде, където няма асфалт. Във вътрешното пространство Crosstrek държи на собствените си принципи. Макар и да не изглежда вълнуващ, моделът оставя много добро впечатление при първа среща. Предните седалки са добре оформени, с прилична странична опора, много удобни и абсорбиращи по-добре вибрациите. Мястото на задната седалка е приемливо, а благодарение на изрязаната част в средата на тавана има достатъчно място за главите на пасажерите. Благодарение на удълженото междуосие пространството за краката на втория ред е достатъчно, а багажникът побира от 315 до 1297 л.

В арматурното табло има класически аналогови уреди със стрелки (хубаво, че е така), като между оборотомера и скоростомера има малко екранче с допълнителна информация, а на централната конзола има голям и удобен лост за смяна на предавките (по-добре от въртящ се превключвател). Същевременно в горната част на централната конзола има голям, вертикално позициониран, 11-инчов дисплей. При стартиране на автомобила на него се появяват три елемента: отгоре лента за избор на менюто, например режимите за офроуд, в средата има голямо поле с бутоните за навигацията, аудиосистемата, смартфона, както и лента за управление на климатичната инсталация, ограничена от истински превключватели за настройка на температурата. Поздравления за това решение – именно за тези неща човек иска лесен и бърз достъп. Иначе материалите в кокпита са качествени, а изработката е на високо ниво.   

Crosstrek е успешна комбинация между традиционното и модерното. В кокпита има както класически превключватели, така и монитори. Настройките се правят от монитора. Менюто е логично и лесно за управление

Веднага щом стартирате автомобила и превключите лоста на трансмисията, следва типичен за Subaru момент. Благодарение на CVT-трансмисията Crosstrek потегля без абсолютно никакво забавяне след натискане на педала на газта, като единствено шумът от двигателния отсек не кореспондира с увеличението на скоростта. Причината: благодарение на електрическото подпомагане, усещането е доста динамично. Атмосферният боксерен 4-цилиндров двигател с работен обем от 2 л си върши работата и блести с присъствието си малко след диапазона на празните обороти. Наистина е чудесно, как след натискане на педала на газта това Subaru потегля без турбо и без никакво забавяне от страна на трансмисията. А когато двигателят се развърти и скоростта се увеличи, моторът става малко шумен (това в никакъв случай не е нещо лошо, приемаме го като усещане за присъствие). Щом отнемете малко педала на газта, двигателят отново се връща към онова превъзходно спокойствие, без това да е за сметка на скоростта на движение. 10,8 секунди са необходими на Crosstrek да спринтира до 100 км/ч, а максималната скорост на „японеца” е 198 км/ч. Средният разход на гориво по WLTP е 7,7 л/100 км. Най-важното е, че това Subaru със своя E-Boxer ти дава увереност, че при необходимост винаги и то на момента ще ти предостави нужната тяга. Днес това е рядко срещано явление в този клас автомобили.

Нисък център на тежестта благодарение на боксерния двигател и въпреки това клиренс от 22 см

Прекаленото спокойствие у водача обаче не остава незабелязано от системите за наблюдение на Crosstrek. Те наблюдават очите на водача зад волана. Ако погледът ви отиде встрани, Subaru ви напомня, че трябва да си гледате пътя. Ако завладени отново от спокойствието не въртите волана често, системата предупреждава да държите ръцете си на волана, мислейки, че не го правите. Ако пък въртите волана прекалено, то тогава ви препоръчва почивка. Естествено, че можете да изключите всички тези системи от чудесно структурираното меню, но е хубаво да знаете, че Crosstrek винаги се грижи за сигурността ви.

Crosstrek притежава по-скоро уверено задвижване, но като компактен SUV заема много стабилна позиция на пътя, почти не се накланя, управлява се прецизно и е маневрен. И без друго Subaru Crosstrek няма проблеми със сцеплението благодарение на серийното двойно задвижване. Освен това предлага добър комфорт на возене без излишна твърдост. И въпреки големият си клиренс – благодарение на боксерния двигател – има нисък център на тежестта. Батерията на хибрида е разположена под пода на багажника, а спирачките захапват здраво и усещането от педала е много добро. Цената на Subaru Crosstrek започва от 72 700 лв. – но точно сега можете да го вземете с отстъпка до 7000 лева (в зависимост от версията, до 20.12.2024 или до изчерпване на количествата).

ИЗВОД

Subaru Crosstrek не се нуждае от много време, за да убеди водача в качествата си. Автомобилът е изненадващо маневрен, а задвижването работи уверено на заден фон. Типично за марката новото Subaru се справя толкова добре извън пътя, колкото и изглежда. При движение „японецът” заема стабилна позиция на пътя, а управлението му е много прецизно.

2-литровият боксерен двигател не е подпомаган от турбина.

Технически данни

4-цил., бензинов боксерен двигател, отпр. напр. работен обем 1995 cм³ мощност 100 кВт (136 к.с.) при 5600 об./мин, макс. въртящ момент 182 Нм при 4000 об./мин двойно задвижване/CVT трансмисия Д/Ш/В 4495/1800/1600 мм собствено тегло 1612 кг товарен обем от 315 до 1314 л. 0-100 км/ч за 10,8 сек макс. скорост 198 км/ч разход на гориво 7,7 л А 95 Н/100 км вредни емисии 174 г/км цена: от 72 700 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин