Subaru BRZ: с машина за дрифт на пистата (тест)

2103
2023

2,4-литров боксерен двигател, 6-степенна механична скоростна кутия, задно задвижване и само 1275 килограма – максимално удоволствие с новото Subaru BRZ.

Subaru BRZ пристига късно в Европа – в Щатите моделът е на пазара от 2021 г. Въпреки новата платформа компактните размери са запазени. С дължина от 4,27 метра моделът е само с 2,5 сантиметра по-дълъг от своя предшественик. Същевременно с 1,31 метра е с 1,5 сантиметра по-нисък.  

Дрифтът се удава и на начинаещите

На мократа отсечка на построената през 1996 г. писта Ано ду Рин си проличава чудесното балансиране на BRZ. Центърът на тежестта е по-нисък от този на предшественика, а торсен-диференциалът върши чудесна работа.

Така е необходимо само малко натискане на педала на газта и леко завъртане на волана, за да накарате Subaru да дрифтира. Доверието нараства с всяка измината обиколка, а ъглите на дрифт стават все по-големи. Ако търсите дрифт-автомобил за начинаещи, то  BRZ е силно препоръчителен.

Нов, по-мощен двигател

Една от основните критики към първото поколение на Subaru BRZ и Toyota GT86 бе сравнително малката мощност. Под капака на новия BRZ работи изцяло новоразработен 2,4-литров боксерен двигател. Атмосферният агрегат се развърта до максимум 7000 об/мин и мобилизира 234 к.с. и 250 Нм. 

34 к.с. и 45 Нм повече от 2-литровия атмосферен вариант на предшественика – не звучи впечатляващо, но максималният въртящ момент е на разположение при 3700 об/мин в сравнение с 6400 об/мин преди.

Управляемостта е парадната дисциплина

Това определено си проличава на пистата – BRZ ускорява значително по-бързо на излизане от завоя: новото BRZ спринтира за 6,3 секунди до темпо 100 км/ч – с 1,3 секунди по-бързо от старото BRZ. Парадната дисплина на „японеца” обаче е управляемостта. Ще се движите с лекота по пистата с BRZ – това се дължи на комбинацията от малко тегло и отлично настроено шаси. С 1275 кг второто поколение на модела тежи с 30 кг повече от първото. Предният капак, покривът и калниците са от алуминий. Същевременно центърът на тежестта е допълнително смъкнат, а здравината е увеличена с 50 процента.

Спирачките можеха да са и малко по-добри

Благодарение на малкото си тегло BRZ се хвърля здраво в завоите и винаги предлага добра обратна връзка. В режим Track системата ESP дава малко повече свобода на водача и въпреки това се намесва, ако той започне да прекалява.

А прекаляването може да бъде достигнато лесно: малкото, пъргаво спортно Coupé бързо ще ви накара да отстъпвате по-късно от педала на газта, да натискате спирачката по-силно и да завивате по-остро.  Тесните гуми Michelin Pilot Sport 4 (215/40 R18) вършат чудесна работа, но сравнително малките за спортен автомобил спирачки бързо достигат границите си след няколко бързи обиколки.

Макар и BRZ да не е разработен за каране на писта, тук той се представи изненадващо добре и дори в серийно състояние с него можете да участвате в някое и друго състезание. Моделът доставя най-голямо удоволствие на изпълнени със завои междуградски пътища в планински райони – за съжаление днес не успяхме да тестваме колата на такива места.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин