2020
В момента в интернет в Германия има около 20 предложения за модела на японците. Състоянието на предлаганите екземпляри е доста различно. Трябва обаче да имате едно наум относно снабдяването с резервни части в бъдеще. Трябва и да признаем, че Tribeca притежава солидна техника на задвижване. Използваният и в Legacy и Outback боксерен двигател е известен с пробези от порядъка на 300 000 километра. Освен това нашият тестови автомобил не бе сериозно притеснен от ръжда нито по каросерията, нито по ауспуховата уредба. Към малкото износващи се части се числят спирачките, тампоните на носачите и водната помпа, която често е за смяна след пробег от 100 000 километра.
TRIBECA СЕ ПРЕДЛАГА САМО С БОКСЕРЕН БЕНЗИНОВ МОТОР
Като единствено задвижване на Tribeca служи 6-цилиндров боксерен двигател (EZ30D). Бензиновият мотор разполага с 245 к.с. – много спокойно работещият двигател ги постига най-вече с обороти. С фейслифта (2008) се появява и новоразработен двигател с работен обем от 3,6 литра (EZ36). Посредством значителното увеличаване на максималния въртящ момент (350 вместо 297 Нм) задвижването прави впечатление на по-уверено, но и разходът на гориво се повишава с около литър на сто километра. И двата боксерни двигателя са издръжливи – пробези от порядъка на над 300 000 км са нещо обичайно. Ако двете вериги издават шум, то е необходима смяна на обтяжната ролка. Типичен проблем с възрастта: теч на масло (отвън) и износени уплътнения на клапаните.




ИЗВОД
Като нов модел пълен провал, но симпатичен с напредване на възрастта. Освен това слабите страни на Tribeca са предвидими. Иначе съм въодушевен от копринено мекия боксерен двигател. Много добре оборудван автомобил за малко пари – междувременно странният „японец“ не е скъп.