2020
ОТКРИХМЕ ГО, БЕЗ ДА ГО ТЪРСИМ. В автокъща APE Automobile в Нордерщет до Хамбург намерихме истинска рядкост за SUV общността на Германия. Един японски „американец“ (произвеждан в Лафайет, Индиана) си стои тихо и кротко между стар C-клас и Zafira A. Неговото име: Subaru Tribeca. Малко изненадан от интереса ни, търговецът бързо вади ключа и ни предоставя автомобила за пробно шофиране. За 15 000 лв. се предлага щедро оборудваната версия Exclusive.
През 2007 г. цената на модела като нов е била 102 400 лева. В сравнение с конкуренти като Volvo XC90 всичко друго, но не и прекалено скъп. Въпреки оборудването с кожа, навигацията, развлекателната система на задната седалка с Bluetooth слушалки, седемте седалки и всякакви електрически екстри, по онова време почитателите на SUV-овете намираха Tribeca за прекалено скъпа. За съжаление на голямото Subaru му липсва имидж. Освен това за тежащия 2 тона всъдеход не се предлагат дизелови двигатели, което автоматично отблъсква около 75 процента от потенциалните купувачи на големия SUV в Европа.

По време на теста 3-лировият боксерен двигател харчеше по 12 л/100 км. Съвсем в реда на нещата с оглед на мощността и теглото, но все пак пробег от около 500 километра е малко разочароващ. В Щатите, целевия пазар на Tribeca, продажбите не са впечатляващи. Затова от Subaru правят фейслифт на Tribeca още на третата година от производството – с нова предница. При нейното оформление дизайнерите са били вдъхновени от Chrysler. Това обаче също не му носи успех. И така Subaru изтегля от европейския пазар своя голям SUV през 2010 г. А през 2014 г. Tribeca окончателно е спрян от производство.

С наследника Ascent (от 2018) Subaru изобщо не прави опит да стъпи на Стария континент. Боксерен двигател в SUV – не се среща всеки ден. И действително B6 се отличава с копринено мека работа, като не присъства осезаемо в акустично отношение. Е, освен ако не решите да се движите бързо. Тогава 5-степенната автоматична трансмисия превключва чевръсто няколко предавки по-надолу, а финият агрегат започва да вие. Максималният въртящ момент е на разположение при 4200 оборота – други атмосферни двигатели се справят по-добре. Много по-спокойно впечатление оставя окачването – стига да не беше това тропане заради износени различни тампони (преди покупката търговецът ще ремонтира всичко).


Окачването на Tribeca е с настройка за пътуване на дълги разстояния по магистралата. Макар фаровете да изглеждат като тези на първото Porsche Cayenne, моделът не е силен в завоите. Това, което е пред него в тесни завои, може само да бъде предполагано от водача. Ще забележите, че сте се предоверили на колата, тогава, когато предните гуми са загубили сцепление и големият SUV се устремява в посока платното за насрещно движение. Не се надявайте на предупреждение. По отношение на спирачките също трябва да сте внимателни – със стойности около 43 метра Tribeca не бе в крак с времето и като нов автомобил. Все пак след фейслиф-та спирачният път от 100 км/ч бе редуциран с 3 метра.
Продължете на следващата страница