2021
Скоро се отбеляза годишнината на една от отличителните технологии на Subaru. През месец май 1966 г. се е състояла световната премиера на Subaru 1000 – първият японски серийно произвеждан автомобил с усъвършенствано задвижване на предните колела, но най-вече с напълно нов двигател за Subaru – 1.0-литровия
BOXER с водно охлаждане. Оттогава компактните и ефективни BOXER двигатели са стълб на марката
Subaru, отправната точка за постигане на удоволствие от шофирането и безопасност – фундаментални ценности
за японския производител, известен със своята технология за задвижване на всички колела.
Именно концептуалните предимства на симетрично проектираните BOXER двигатели позволяват разработването на също симетрично проектираната система за задвижване на всички колела – Symmetrical AWD. Комбинацията от двете технологии е синоним на безопасност при шофиране и спортен успех за Subaru от 1972 г. От пускането на пазара през май 1966 г. Subaru е произвел над 20,4 милиона BOXER двигателя – една история на успеха, която вече гледа към бъдещето. Хибридната система e-BOXER вече пренесе двигателя с срещуположно разположени цилиндри в епохата на електрификацията. Новата система обогатява гамата, която се допълва от традиционните двигатели, включително обновения 2,5-литров BOXER двигател, който задвижва шестото поколение Subaru Outback (90% от компонентите са преработени спрямо същия двигател от предишното поколение), което наскоро се появи на европейския пазар.

В BOXER двигателя цилиндрите са разположени хоризонтално от двете страни на коляновия вал, а буталата се движат едно срещу друго, подобно на двама боксьора в боксов мач – образ, от който произлиза името на тази технология. Това са най-добрите условия за идеален баланс на масите. Освен това двигателите SUBARU BOXER от самото начало се характеризират с изключително дълъг живот и надеждност и по този начин допринасят значително за удовлетвореността на клиентите. Без BOXER двигателя, като задвижваща система, симетричното задвижване на всички колела – Symmetrical AWD, което отличава марката Subaru вече почти половин век, не би било възможно. От двигателя, разположен по-ниско (в сравнение с един редови или V-образен двигател)
благодарение на своята конфигурация, до трансмисията, от кардановия вал до задния диференциал, цялото задвижване е разположено в една линия по протежение на централната ос на автомобила в полза на балансираното, неутрално и безопасно поведение при шофиране.
Една нова епоха в шофирането: ефективната хибридна система e-BOXER Уникалната и усъвършенствана
комбинация от BOXER двигателя и постоянното задвижване на всички колела, допълнена от безстепенната автоматична трансмисия Lineartronic, и до днес е в основата на автомобилите със 6 звезди. Новата глобална платформа на Subaru осигурява основата за електрификацията на двигателя чрез иновативната технология за задвижване на mild хибридна система e-BOXER – една комбинация, която позволява чисто електрическо задвижване, като същевременно подобрява ускорението и пъргавината при подаване на газ.
В постоянния си стремеж към непрекъснато усъвършенстване на BOXER двигателя и на системата за задвижване Subaru си е поставил за цел до 2030 г. 40% от неговите продажби да бъдат на хибридни и електрически автомобили. Вълнуващи перспективи, с които значително се намаляват вредните емисии, като същевременно се запазва основната цел на характерното за Subaru удоволствие от шофирането и предимствата за безопасност на легендарното симетрично задвижване на всички колела.
