2016
Subaru прави фейслифт на BRZ. Така спортният модел от Япония върви по стъпките на своя „събрат“ Toyota GT86, чиято обновена версия беше представена на автосалона в Ню Йорк т.г. Освен променен дизайн на предната броня BRZ получава нови LED-фарове, които включват и LED-ивици за дневни светлини. Диоди има и във фаровете за мъгла. Отзад освен LED-стоповете впечатление прави и алуминиев спойлер с нова визия.
G-монитор представя надлъжно и странично ускорение
От Subaru са преработили инструментите в интериора: два дигитални дисплея (единият 4,2-инчов пред шофьора и един 6,2-инчов на инфотейнмънт системата) са най-очебийните промени тук. Мултифункционалният волан също е преработен, а мултифункционалният дисплей в арматурното табло показва например надлъжно и странично ускорение. Модифицирани пружини и амортисьори и по-голяма стабилизираща щанга трябва да осигурят по-добро пътно поведение. Vehicle Dynamics Control (VDC) е получил един допълнителен режим – Track позволява леко презавиване в бързи завои. Една особеност доказва, че и в бъдеще BRZ иска да остане истински спортист: наред с комбинацията от предно разположен двигател и задно задвижване всички системи за стабилност могат да бъдат изключени. Серийно машината разполага с асистент за изкачване по наклон, за най-спортно ориентираните клиенти Subaru предлага пакета Performance със спирачки Brembo и амортисьори Sachs, както и специални 17-цолови джанти.
4-цилиндровият боксер с работен обем 2 л развива 200 к.с. и максимален въртящ момент 205 Нм. Спонтанно „развъртане“ гарантира архитектурата на двигателя с еднакъв диаметър и ход на буталото (86 х 86 мм). За смяната на предавките се грижи или ръчна, или автоматична трансмисия с лостчета за превключване от волана. Базовата версия на BRZ струва около 65 000 лева.