#steniskanabala за равен старт в живота на абитуриенти без родители

Пети пореден сезон на дарителската кампания за образованието им след завършване на 12-и клас

1503
2018

steniskanabala стартира за пети порeден път. Благотворителната инициатива на Мото-Пфое е насочена към български абитуриенти-сираци, за да продължат образованието си във висше учебно заведение. Столичният комитет на БЧК е традиционният партньор, който се грижи даренията от кампанията да им осигурят развитие в избраното поприще.

 

За 4-те години дотук, от 2014-та до 2017-та включително, #steniskanabala се радва на нарастващ интерес и отклик в обществото.  Каузата постоянно набира популярност и обхватът достигна обща сума на даренията от 305 174 лева, с предоставени на дарители  общо 5 445 бр. тениски, 100 включили се училища от цялата страна, 141 предоставени еднократни стипендии на първокурсници, които тъкмо са завършили средното си образование и продължават обучение в български ВУЗ, както и допълнителна финансова помощ за много добър и отличен успех на 36 студенти, второкурсници и третокурсници,които са били бенефициенти по програмата.

 

От днес на обновения сайт www.steniskanabala.bgвсекинастоящ, бившилибъдещабитуриентможе, онлайнилипобанковпът, дадарисредствазаобразованиетонаабитуриентитебезродители в петия сезон на кампанията, а Мото-Пфоемупредоставясимволанакампанията – тениска, с коятодаотиденабала, изпращанетоилисрещанавипуска. Всекисамизбираразмеранадарениетоси, нотенискатасе предоставяпридарениянад 20 лв.

Любими актьори от хитови уеб сериали ще поощряват зрелостниците от Випуск 2018 да отидат на бала или изпращането си с тениски и да дарят средства в полза на образованието на връстниците си, загубили родител. Това са Мино Караджов и Михаела Велкова от „Не така, брат!“, Михаела Павлова и Илиян Илиев от „Следвай ме“. Четиримата са много популярни сред тийнейджърите и всеки от тях е с влияние сред младите хора. Началото на #steniskanabala 2018 съвпада и със старта на новия сезон на „Не така, брат!”.

„Подкрепям „С тениска на бала“, защото вярвам, че е образованието е изключително важно и достъп до него трябва да имат максимален брой хора“, споделя Мино Караджов. „Само след година ми предстои да съм абитуриентка и вярвам, че е страхотен начин да загърбим суетата в полза на една благородна кауза“, вярва Михаела Велкова.  „Най-хубавото е, че всеки един от нас може да допринесе, стига да поиска.“, споделя Илиян Илиев. „Страхотно е, че можем да поемем щафетата от българския ансамбъл по художествена гимнастика и тази година точно ние да допринесем за тази изключително смислена кампания“, коментира Михаела Павлова.

Още от ноември миналата година ученици, на които предстои завършване, търсят организаторите на инициативата #steniskanabala и вече дори има поръчки през сайта. 17 училища в София, Бургас, Велико Търново, Сандански, Нова Загора, Петрич, Пещера, Крумовград, Айтос, Вършец, Каолиново и Костенец с нетърпение очакват  обявяването на старта и представянето на тениската за 2018 г. Организаторите очакват от днес те да се умножават. Това е добър знак, че младежите разпознават важното и ценното, а значи бъдещето на обществото ни е в добри ръце.

В квалифицирането на кандидатите и при разпределението на стипендиите от програмата #steniskanabala и през 2018 г. ще помогнеСтоличен комитет на Български Червен Кръст. Регламентът за това е ясен и може да се намери на сайта www.steniskanabala.bg

DHL отново е официалният логистичен партньор на програмата – те доставят на дарителите тениските, символ на кампанията.

Даряването на средства за различни обществено значими каузи е част от последователната политика на Мото-Пфое за корпоративна социална отговорност. Запазена марка в нея са дарителските  програми за опазване на природното и културно наследство на България, както и за подпомагането на абитуриенти-сираци. През 1996 г. Мото-Пфое започна да подкрепя подготовката за бала им с ежегодно благотворително модно ревю, закупувайки тоалети, аксесоари и куверти за празничната вечер. През 2014 г. Мото-Пфое промени формата на каузата – образование във ВУЗ, вместо блясък за една вечер, за да постигне по-широк обхват и по-значим краен резултат за обществото.Вдъхновяващ пример за тази програма даде група абитуриенти от Пирот, които през 2013 г. създадоха благотворителната кампания „Пет минути за теб – цял живот за тях“, събираща средства за деца в нужда. Един цял випуск отиде на абитуриентския си бал с тениска, вместо с рокля или костюм и дари спестените пари на деца в неравностойно положение. През 2014 г. Мото-Пфое пое щафетата и вече пета година продължава инициативата в България.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин