Stellantis ще предлага общо 36 хибрида до две години

1107
2024

Stellantis реагира бързо на увеличението на клиентските запитвания за хибридни модели в Европа, особено за най-новата хибридна технология с електрифицирана двусъединителна трансмисия (eDCT). Тази година автомобилният производител ще предложи 30 хибридни модела, като през 2026-а планира представянето на още шест. Те ще осигуряват изключително изживяване при шофиране и ще гарантират намалени CO2 емисии при по-ниска продажна цена спрямо напълно електрическите и plug-in хибридните превозни средства.

Автомобилният концерн е лидер в ЕС30 в продажбите на нискоемисионни автомобили (с електрически батерии, горивни клетки, plug-in хибриди и хибриди) от „А“ и „Б“ сегмента и от лекотоварната гама. През 2024 г. бележи 41% ръст в доставките на хибридни модели за региона за месеците януари-май в сравнение със същия период през 2023 г. и се очаква клиентският интерес да нарасне с предстоящите нови модели.

„В епоха, в която устойчивостта среща иновацията, Stellantis продължава да развива хибридната си технология в продуктите, които предлага на европейския пазар“ – каза Уве Хохгешурц, главен оперативен директор на Stellantis, Разширена Европа. – „Тя не само подобрява ефективността и производителността на двигателите с вътрешно горене, но и ни приближава до бъдеще с по-ниски емисии и с по-достъпни автомобили с удължен пробег при едно зареждане.“

Хибридните модели, които Stellantis предлага в Европа, както и тези, които предстои да бъдат представени през годината, са:

• Alfa Romeo Junior и Tonale;

• Новият Citroën C3, новият C3 AirCross, C4, C4X, C5 AirCross, C5X;

• DS 3 and DS 4;

• Fiat Panda и 600;

• Jeep® Avenger, Renegade и Compass;

• Новият Lancia Ypsilon;

• Maserati Grecale;

• Opel/Vauxhall Corsa, Astra, Astra SportsTourer, Mokka, Frontera, новият Grandland;

• Peugeot 208, 308, 308 SW, 408, 2008, новият 3008, новият 5008.

Хибридни модели на Stellantis

Stellantis предлага разнообразие от технологии – хибридни, plug-in хибридни и напълно електрически, прилагайки ги към модели от различни сегменти. Кинетичната енергия, която би се загубила по време на спиране и забавяне, се съхранява при хибридите в компактна, лека батерия и се използва отново по време на ускорение, допринасяйки за по-ефективно шофиране.

„Конкурентната ни хибридна технология сега е изведена на по-високо ниво с eDCT и ще бъде предложена в широко разнообразие от модели“ – коментира Себастиен Жаке, заместник главен инженер на Stellantis. – „Хибридите са лесни за управление и не изискват промяна в навиците на шофиране в сравнение с конвенционалните автомобили. Чрез eDCT двигателят с вътрешно горене може да остане изключен, особено при шофиране с ниска скорост, което ще намали вредните емисии и разхода на гориво. Тази иновация ще е достъпна за всеки.“

Усъвършенствана eDCT хибридна технология

Повечето хибридни автомобили на Stellantis в Европа са вече оборудвани с eDCT технологията, чийто вграден 21-киловатов електрически мотор гарантира безпроблемно и лесно шофиране, както и движение само на електричество в града. В този случай 48-волтова батерия с капацитет 0,9 кВтч осигурява до 1 км пробег, който може да включва и леко изкачване. При спускане и движение по инерция моторът функционира като генератор, който улавя кинетичната енергия и зарежда батерията, а ремъчният стартер-генератор (Belt Starter Generator) позволява бързия и безпроблемен преход между електрическия и хибридния режим.

Системата с eDCT е проектирана за оптимална горивна ефективност, постигайки до 20% по-малко CO2 емисии в сравнение с двигател с вътрешно горене с автоматична трансмисия. Благодарение на своята модулност eDCT може също да поддържа plug-in хибриди поради 93% сходство на компонентите, като различни са само електрическият задвижващ модул и преобразувателят на ток.

Stellantis произвежда хибридни превозни средства в над 70% от своите заводи в Европа. За последните 10 години автомобилният гигант е инвестирал над 50 млрд. евро по стратегическия си план Dare Forward 2030, целящ 100% електрификация на пътническите превозни средства на компанията за Европа и 50% на пътническите й и лекотоварни автомобили за САЩ до 2030 г. За да изпълни тези цели, Stellantis осигурява сумарно около 400 ГВч батериен капацитет, като тук се включва и този от заводи за производство на батерии в Северна Америка и Европа. Компанията е на път да постигне нулев нетен въглероден отпечатък до 2038 г., с едноцифрено процентно компенсиране на останалите емисии.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин