Stellantis уверено развива електромобилите, разработва нови батерийни клетки

0507
2024

Stellantis и френският изследователски институт CEA обявиха ново петгодишно сътрудничество за проектиране на следващо поколение батерийни клетки за електрически превозни средства. Новите батерии ще бъдат с усъвършенствана технология, по-висока производителност, по-дълъг експлоатационен живот и понисък екологичен отпечатък, като се очаква чрез конкурентните си цени да допринесат за по-достъпни и устойчиви електромобили в бъдеще.

„Батерийната технология е готова за промяна и въпреки че не знаем в каква посока ще е тя, сме решени да бъдем начело на тази трансформация. Работим усилено за това, като изследваме различни технологии и си партнираме със стартиращи компании, лаборатории и университети в сектора, както и с най-престижните изследователски институти в света като CEA. Вярваме, че това сътрудничество ще ускори пробива в технологиите за батерийни клетки, подкрепяйки мисията ни да предлагаме чиста, безопасна и достъпна мобилност на нашите клиенти“ – каза Нед Курич, главен инженер и технологичен директор на Stellantis.

Чрез иновациите и новите си технологии CEA предоставя конкурентно предимство за партньорите си. Целта на глобалното сътрудничество със Stellantis е да осигури за електрическите превозни средства на производителя по-достъпни усъвършенствани батерии, ползващи последните иновации в областта. „CEA с гордост подкрепя Stellantis чрез амбициозната си дългосрочна научноизследователска и развойна програма за батерийни клетки, като използва 25- годишния си опит в областта на литиево-йонните батерии, за да бъде в полза на автомобилния гигант в конкурентната надпревара за електрическа мобилност. Предизвикателството пред нас е да ускорим проектирането и производството, споделяйки нашия опит, умения и визия за най-модерните клетъчни технологии“ – каза Филип Щор, ръководител на енергийното подразделение в CEA.

Stellantis и CEA си сътрудничат вече 20 години, като съвместните им изследвания включват и работа върху революционни химически състави, изследвания на въглеродния отпечатък, моделиране на батерии, разработка на горивни клетки, оценка на жизнения цикъл и други. Последният общ проект е пример за продължаващия стремеж на автомобилната компания да изпълни своите стратегически цели по плана Dare Forward 2030 и до 2038 г. да постигне нулев въглероден отпечатък, с едноцифрена процентна компенсация на останалите емисии.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин