Stellantis първи по продажби при лекотоварните модели в Европа

1601
2024

Stellantis укрепи второто си място в Европейския съюз с 18,4% пазарен дял за 2023 г. и ръст на продажбите от 5,9% спрямо 2022 г. Автомобилният концерн запази лидерската си позиция на
пазара на лекотоварни автомобили (CV) с над 30% пазарен дял и ръст на продажбите от 15% спрямо предходната година

Stellantis отчете значителен ръст от 5,9% на продажбите си в Европа във всички сегменти през 2023 г. и реализира общ пазарен дял от 18,4%, с което укрепи второто си място на континента. Сред успехите на автомобилния концерн е и запазването на лидерската позиция в сегмента с лекотоварни автомобили (CV) с над 30% пазарен дял и ръст на продажбите от 15% спрямо 2022 г.

Тези резултати Stellantis отбеляза във време, в което автомобилната индустрия все още търпи последствията от прекъсвания в производството и последващи трансформации, както и сред
нарастваща конкуренция вследствие на нови играчи на пазара. За изминалата година Stellantis постигна забележителни постижения, увеличавайки продажбите си (PC+CV) на ключови европейски пазари като Франция (+2,2%), Германия (+5%), Италия (+10,6%), Испания (+3,5%), Обединеното кралство (+16,8%). Положително представяне отбеляза и в останалата част от Европа – Ирландия, Португалия и Швейцария, като Франция и Нидерландия са начело на електрифицирания пазар.

Продажбите на електромобили (BEV) непрекъснато се увеличаваха от тримесечие на тримесечие, което осигури на Stellantis добро представяне в европейските класации. За 2023 г. производителят отчете 14% ръст на пазара на BEV спрямо предходната година, заемайки 14,2% от пазара в Европа и
водейки в различни сегменти на BEV. Модели като Fiat 500e, Opel/ Vauxhall Corsa electric, Peugeot e-208, Jeep Avenger и цялата гама от лекотоварни BEV (38,6% пазарен дял) подобриха представянето на компанията.

„Отчитайки една изключителна година, нашите резултати от продажбите за цялата 2023-та потвърждават позицията ни на претендент за лидерското място“ – каза Уве Хохгешурц, главен оперативен директор на Stellantis за Разширена Европа. – „Ние не само задаваме темпото на тази надпревара, но и заемаме челните позиции на пазара на BEV. Този успех е доказателство за нашия твърд ангажимент да оформим електрическото бъдеще, където ние не просто следваме тенденциите, а ги създаваме. Тези резултати доказват упоритата работа и отдадеността на целия ни
екип, както и силната подкрепа от нашите служители и партньори.”

В ЕС29 общите резултати показаха положителен преход от 2023 г. към новата година, отразявайки общата тенденция в ключови европейски държави. Като водещ автомобилен производител във Франция Stellantis се отличи на пазара на електрифицирани автомобили, постигайки забележителен дял от 27,4% и надминавайки основния си конкурент с 4 точки на пазара на BEV. В Италия Stellantis
завърши годината като лидер с доминиращ дял от 45,5% на пазара на лекотоварни автомобили (CV). Компанията затвърди челната си позиция в енергийния преход, като всяко четвърто електрифицирано превозно средство и половината от електрическите CV са нейно производство. Положително представяне има и в Германия, където Stellantis остана втора най-голяма автомобилна компания. Opel Corsa продължи да бъде най-продаваният модел в сегмент B за трета поредна година, достигайки най-високото си ниво на регистрации от 2016 г. Освен това
Stellantis води на пазара на CV за четвърти пореден месец. Постиженията на компанията се простряха до Испания, където тя е водеща на пазара на електрифицирани автомобили и е на челни позиции в продажбите на plug-in хибриди и 100% електрически CV. В Обединеното кралство автомобилният концерн отбеляза ръст на годишна база, като Vauxhall е третата най-продавана марка на пазара на ванове, а при електрическите CV компанията води благодарение на модела
Vivaro Electric. Сериите Corsa и Mokka Electric доминират съответно като найпродаваните компактни и електрически B-SUV.

С представянето на няколко нови модела през 2024 г. Stellantis е на път да удвои предлагането на изцяло електрическите си превозни средства в Европа до края на годината. Като част от своя стратегически план Dare Forward 2030, компанията остава ангажирана с иновациите, устойчивостта и предоставянето на стойност.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин