Stellantis отчита спад във финансовите си резултати презпървата половина на 2024 г.

2607
2024

Нетни приходи: 85 млрд. евро, което е с 14% по-малко в сравнение с първата
половина на 2023 г., основно заради спад в обемите и микса от продукти;

  • Нетната печалба: 5,6 млрд. евро, което представлява спад от 48% спрямо
    същия период на предходната година;
  • Коригирани оперативни приходи: 8,5 млрд. евро – с 5,7 млрд. евро по-малко
    спрямо H1 2023;
  • Коригиран марж на оперативния приход: 10%, отразяващ понижаване на
    разходите за материали, работна сила и логистика;
  • Свободни парични потоци от промишлеността: близо до нулата (-0,4 млрд.
    евро), повлияни от по-ниския коригиран марж на оперативния приход, както и
    от отрицателното развитие на оборотния капитал и по-високите
    инвестиционни разходи;
  • Общите наличности са намалени с 3% до 1408 хиляди единици през първите
    шест месеца на 2024 г.
  • Над 20 нови модела ще бъдат представени на пазара тази година, сред които
    обновен Ram 1500, нова гама лекотоварни автомобили за Европа и Peugeot
    3008 – първият на новата платформа STLA.
    „Представянето на компанията през първата половина на 2024 г. не отговори на
    очакванията ни, отразявайки както предизвикателствата в индустрията, така и
    нашите вътрешни оперативни проблеми. Докато предприемахме действия за
    справяне с тези проблеми, започнахме да представяме нови продукти, като над 20
    модела ще бъдат пуснати на пазара още тази година и ще имаме по-големи
    възможности за успешно представяне. Предстои ни сериозна работа, особено в
    Северна Амрика, за да увеличим максимално дългосрочния си потенциал“ – каза
    главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес. – „Благодаря на всички
    служители за екипната работа и ангажираността през този изключително важен
    период от нашата история.“
  • Stellantis N.V. обяви резултатите си за първата половина на 2024 г., отбелязвайки 14%
  • спад на нетните приходи в размер на 85 млрд. евро и нетната печалба от 5,6 млрд.
  • евро, което е намаление с 48% спрямо същия период на предходната година.
  • Компанията отчита 8,5 млрд. евро коригиран оперативен приход и 10% коригиран
  • марж на оперативния приход.
  • По-ниските финансови резултати се дължат основно на намалените складови
  • наличности, породени от временните прекъсвания в производството заради
  • обновяването на продуктовото портфолио, както и на по-ниския пазарен дял в
  • Северна Америка. С фокус върху успешното представяне на нови превозни средства
  • в близко бъдеще, Stellantis очаква да подобри представянето си през второто
  • полугодие на 2024 г. и през цялата 2025 г. в Северна Америка и Разширена Европа.
  • Доставките в Разширена Европа са намалели с 6%, като е отбелязан спад при
  • Fiat 500, Opel Mokka и Jeep Renegade, частично компенсиран от по-високите доставки
  • на Citroen C3 и Jeep Avenger.
  • Нетните приходи са се понижили с 14%, като основните причини са поголемите ангажименти за обратно изкупуване, по-ниските производствени обеми и
    продуктов микс, както и отрицателното нетно ценообразуване.
  • Коригираните оперативни приходи бележат спад с 45%, главно поради помалък продуктов микс, нетни цени и обеми, частично компенсирани от спестявания в
    промишлени разходи.
    Търговски успехи:
    Stellantis продължва да бъде лидер при лекотоварните превозни средства в Европа и
    Южна Америка, и за първи път заема челно място на пазара в Близкия изток и
    Африка. В САЩ автомобилният концерн е №1 в продажбите на plug-in хибридни
    превозни средства и №2 в продажбите на LEV (нискоемисионни превозни средства).
    Възползвайки се от ценовата конкурентоспособност и напредъка в задвижванията и
    свързаността на Leapmotor, съвместното предприятие Leapmotor International е на път
    да предложи до края на 2024 г. своите първи електрически превозни средства: SUV
    C10 и лек автомобил T03 – първоначално в Разширена Европа, последвано от Южна
    Америка, Близкия изток и Африка, Индия и Азиатско-Тихоокеанския регион.
    Продуктови иновации през 2024 г.:
    Компанията планира да представи не по-малко от 20 нови модела тази година,
    включително 10, чието производство е започнало през първата половина на годината:
  • Peugeot въвежда ChatGPT във всичките си нови модели. Марката
    локализира производството на 2008 в Южна Америка и представи новите 3008 и
    5008, които са базирани на платформа STLA Medium с пробег до 680 км и
    разполагат с новия Panoramic i-Cockpit. През юни месец близо 30% от поръчките
    за 3008 са за електрическата му версия.
  • Lancia представи в премиум хечбек „Б“-сегмента новата Lancia Ypsilon.
    Марката следва 10-годишен стратегически план за напредък с иновативна
    италианска елегантност.
  • Maserati пусна на пазара Grecale Folgore, първият SUV на марката с пълно
    електрическо задвижване, с 820 Нм въртящ момент и максимална скорост от 220
    км/ч.
  • Ram представи новия 1500, който е с двуцилиндров двигател Hurricane, наймощният 6-цилиндров двигател в сегмента с до 540 конски сили и 635 Нм въртящ
    момент.
  • Новото SUV купе Citroen Basalt ще се предлага на пазара в Индия и Южна
    Америка. Citroen отчита значителни по обем поръчки за новия C3, като 72% от
    клиентите избират изцяло новия е-C3, конкурентноспособен електрически
    автомобил от „Б“-сегмента, произведен в Европа.
  • Обновената гама лекотоварни превозни средства от бизнес
    подраздрелението Stellantis Pro One – Citroen, Fiat Professional, Opel, Peugeot и
    Vauxhall – вече е на пазара с 12 модела във всички сегменти. Stellantis Pro One е
    лидер в Разширена Европа, Южна Америка, Близкия изток и Африка през първата
    половина на 2024 г.
  • Fiat и Opel празнуват 125-годишнината си. Fiat разкри завръщането си на
    глобалния основен пазар с електрическия Grande Panda, продаван за под 25000
    евро, като моделът ще има и хибридна версия.
    Технологичен напредък:
  • Осем нови превозни средства ще бъдат пуснати на платформата STLA Large
    между 2024-2026 г., сред които Dodge Charger Daytona, Jeep® Wagoneer S и Jeep
    Recon. Базираната на BEV мултиенергийна платформа е изключително гъвкава и
    оптимизирана за различни модули за електрическо задвижване, предлагайки на
    клиентите предимствата на моменталния въртящ момент от EV задвижването и
    обхват до 800 км в BEV моделите.
  • До 2026 г. платформата Smart Car ще служи като основа за 13 модела в три
    региона. Тя ще комбинира иновативна технология с достъпност, за да направи
    електромобилите изгодни за всеки. В Европа марките Fiat и Opel ще последват
    лансирането на Citroen C3 и C3 Aircross.
  • Stellantis използва двукомпонентен подход и изследва иновативни
    технологии за батериини клетки. Компанията наскоро обяви петгодишно
    сътрудничество с водещата изследователска институция CEA за проектиране на
    следващо поколение батерийни клетки за електромобили.
  • Технологията за електрифицирани двусъединителни трансмисии (eDCT)
    спомага за постигането през годината на 53% ръст в продажбите на хибридни
    превозни средства в ЕС30. През 2024 г. е планирано представянето на 30 хибридни
    модела, с още шест до 2026 г., които ще предложат по-добро изживяване при
    управление, по-ниски емисии на CO2 и ще бъдат по-достъпни за клиентите спрямо
    изцяло електрическите и plug-in хибридните модели. Stellantis е лидер в ЕС30 по
    продажби на нискоемисионни превозни средства, включително с батерии, горивни
    клетки и plug-in хибриди от сегментите „А“ и „Б“ и при лекотоварната гама.
  • Платформите, задвижвани от изкуствен интелект – STLA Brain, STLA
    SmartCockpit и STLA AutoDrive се очаква да бъдат готови за интегриране до края на
    2024 г., а през 2025 г. да бъдат и продуктово внедрени.
  • Stellantis трансформира мобилното изживяване със софтуерните си
    продукти и свързани услуги, сред които:
    o e-ROUTES, първото смартфон приложение за планиране на
    маршрути, използващо данни в реално време от превозното средство
    и специално проектирано за електромобили;
    o Виртуален асистент, подобрен с ChatGPT, предлаган стандартно
    за нови и съществуващи превозни средства, който ще бъде наличен
    в 20 европейски страни до края на 2024 г.;
    o AppMarket – приложение за свързаност, налично в почти половината
    от моделите на Jeep и Ram от 2021-2023 г. в Северна Америка;
    o Connect Fleet от Free2Move, предоставящ на мениджърите на
    автопаркове видимост на състоянието, настройка на геозони и
    геолокация в реално време;
    o MyTasks, усъвършенстван инструмент за оптимизиране на
    операциите на автопарковете, подобряващ координацията за подобра продуктивност.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин