Stellantis отбелязва ръст в пазарния си дял за сефте през 2025

2205
2025

През април Stellantis успя да постигне увеличение на дела си на общия пазар в ЕС30, който достигна 17,3% (с 0,1 процентни пункта повече спрямо същия месец миналата година)

Citroën C3 и Peugeot 208 влязоха в класацията „Топ 10“ по продажби, като Citroën ë-C3 се изкачи на подиума при В сегмента на електрическите автомобили. Положителната тенденция в постъпилите поръчки продължава, надминавайки 1 000 000 единици в средата на май, благодарение и на Citroën C3/Aircross (доближаващи 100 000 продажби), както и на Peugeot 3008 (около 50 000 реализирани броя).

Stellantis затвърдава и лидерството си при хибридните автомобили (PHEV и HEV) с дял от 15,1%, което е увеличение с 4,7 процентни пункта спрямо април 2024 г. Peugeot е марката с найбърз растеж в този сегмент, достигайки четвърто място в класацията.

През април Stellantis отбеляза за първи път прираст в пазарния си дял за страните в ЕС30 спрямо 2024 г. Лидерството при хибридните и лекотоварните автомобили, както и на общия пазар във Франция, Италия и Португалия, остава стабилно.

Лука Наполитано, директор „Търговски операции“ в Stellantis, подчерта, че тези резултати са обнадеждаващи за бъдещото развитие на компанията и за възстановяването на изгубените от нея позиции. „Значителният ни напредък на висококонкурентните пазари в Германия и Обединеното кралство е също много добър показател“ – акцентира г-н Наполитано. – „Към това се добавя и впечатляващото представяне на Citroën C3, който от пускането си в края на 2024 г. бързо се изкачи в класацията на най-продаваните модели на общия пазар в ЕС30 и през април достигна петото място в B сегмента и шестото – при леките автомобили.“

Представянето на Alfa Romeo в Италия също е забележително – април бе найсилният месец за марката за последните 5 години с достигнат пазарен ръст от 43% спрямо 2024 г. Във Франция Alfa Romeo се утвърждава като премиум бранда с най-висок растеж.“

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин