2024
През първия месец на годината Stellantis затвърди положителното развитие
на продажбите си спрямо 2023 г. В страните от EU29 компанията регистрира
17,6% увеличение в обема на реализираната продукция (леки и лекотоварни
превозни средства), което отговаря на пазарен дял от 19,7% (с 0,9 процентни
пункта повече спрямо миналата година).
В Германия растежът е със забележителните 61%, а в Англия – с 27%. Във
Франция Stellantis е пазарен лидер и има прираст в продажбите от 19%, а в
Италия – от 14,1% (леки и лекотоварни автомобили) като компанията и тук се
нарежда на водеща позиция (шест от моделите й са в топ десет най-търсени
автомобили, а FIAT Panda е начело на тази класация). Значителен пазарен
растеж е отчетен и в Холандия, Португалия (където автомобилният концерн
отново е първи по обем продажби), както и в други европейски страни като
Швейцария, Швеция и Чехия. В Ирландия и Норвегия растежът достигна
съответно грандиозните 57,7% и 103,5%.
Подразделението Stellantis Pro One за лекотоварни превозни средства,
предлагащо широк обхват от автомобили за бизнеса, постига темпове на
развитие над средните и през януари пазарният му дял е 31,1% – с 20,6%
повече продажби (1,8 процентни пункта на годишна база).
„Растежът на Stellantis на ключови пазари през януари е отражение на
отдадеността ни към иновациите и задоволството на клиентите – отбеляза
Уве Хохгешурц, главен оперативен директор на Stellantis за Разширена
Европа. – Това развитие, както в обема на продажбите, така и в пазарния ни
дял, при всички сегменти и типове задвижване потвърждава факта, че сме
сериозен претендент за водещата позиция в Европа. Поздравления към
служителите и партньорите ни за „звездното“ начало на годината. Нека дръзко
продължим напред, надминавайки очакванията на всеки етап от пътя.“
Увеличението в продажбите на BEV (леки и лекотоварни) автомобили на
Stellantis е също значително – 20% на годишна база, като пазарният дял на
компанията в Европа е 13,7%. Двуцифрени са ръстовете в почти всички страни
на континента. През януари лекотоварните превозни средства на Stellantis
отбелязват дял от 29% в BEV сегмента, което е нарастване с почти 2
процентни пункта спрямо декември 2023 г.
Различните марки на автомобилния концерн започнаха годината със следните
ръстове: 23% за Citroën, 23,7% за Peugeot, 14,6% за Alfa Romeo, 21,4% за
Jeep, 9,3% за Lancia, 35,9% за Opel/Vauxhall, като Fiat, Opel/Vauxhall и Peugeot
са с увеличение на продажбите и в BEV сегмента при леките и лекотоварните
автомобили.
С пускането на пазара на няколко нови модела през 2024 г. Stellantis е на път
на удвои броя на електрифицираните си предложения за клиентите в Европа
до края на годината. Следвайки своя стратегически план Dare Forward 2030,
компанията остава отдадена на иновациите, устойчивостта и предоставянето
на стойност.