SsangYong Tivoli: този автомобил е изненада

Tivoli? Неособено популярно име – също както и марката SsangYong. Неизвестният „кореец“ обаче ни впечатли


17
мар.
2016

ОЩЕ ЕДНО SUV-ЧЕ. И какво е хубавичко! Характерна муцуна, красиви линии. По-як от Škoda Yeti, по-праволинеен от Renault Captur. От кого? SsangYong ли? Необходимо е да обясним. Това е корейски производител, който най-често прави големи всъдеходи и е собственост на Mahindra (Индия). Новият модел Tivoli е с дължина от 4,20 м – между Mokka и компания. SsangYong разполага своя водач половин етаж по-надолу (62 см), а ръбестият му преден капак се предусеща добре. По оформлението и качеството си вътрешното пространство на модела наподобява на Hyundai или на Kia, нашите аплодисменти и за оползотворяването на пространството до багажника – благодарение на високия покрив. Колкото симпатично изглежда Tivoli, толкова стегнато е окачването му. Въпреки късите повърхности на седалките позицията на седене е удобна, но трябва да държите здраво настройващия се на три степени волан. С късите ходове на пружините окачването прилича повече на такова на лек автомобил с повдигната каросерия отколкото на комфортен SUV, затова SsangYong доста тропа при преминаване през дълбоки дупки. 1,6-литровият дизелов двигател се представи съвсем прилично – неговата мощност е в златната среда.

Багажникът и видимостта назад са на средно ниво.

Багажникът и видимостта назад са на средно ниво.

Критики? Конкуренцията спира по-добре, а 6-степенната трансмисия превключва трудно и с хъркане. Корейците дават осем години гаранция, но само 6 срещу корозия! Стигаме до най-голямото предимство на Tivoli: пълното оборудване на топмодела Premium стига до подгряване на волана и вентилирана седалка на водача (иначе се предлага във високия клас), но затова пък навигационната система се доплаща. Накрая цената на тестовия автомобил излезе 45 100 лв. Все пак клиентите могат да поръчват свободно двойно задвижване и автоматична трансмисия (всяко по 2600 лева) и да ги комбинират с 4 нива на оборудване и 2 двигателя – бензиновият със 128 к.с. е по-изгоден с 4400 лева. Другите марки не предлагат подобен свободен избор. Базовата версия стартира от 29 600 лв., а комбинацията дизел и 4х4 започва от 36 600 лв.

Извод

Малко фина настройка на спирачките и трансмисията и Tivoli би могъл да мине за европейско производство. SUV, който изстрелва SsangYong напред и е доста добро предложение. Добър автомобил за интелигентни клиенти.

За стартиране (с бутон) трябва да натиснете спирачката – необичайно при модел с ръчни скорости

За стартиране (с бутон) трябва да натиснете спирачката – необичайно при модел с ръчни скорости

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Високият покрив осигурява място, но широката задна колона ограничава видимостта

Високият покрив осигурява място, но широката задна колона ограничава видимостта

Още по темата

Card image cap
Битката на мощните дизелови комбита

19
мар.
2018

Яки дизелови мотори под капаците, огромни резерви отзад – такива са модерните комбита днес. Сравнихме три многообещаващи модела, сред които новият Opel Insignia с автоматична трансмисия

Card image cap
Ford F-150 Raptor: пустинният воин

7
авг.
2017

Достатъчен ли е 3,5-литров V6 на гиганта Ford Raptor? Изпробвахме най-новата версия на „мускулестата” версия на F-150

Card image cap
Първи тест на прототипа на Kia Ceed

14
февр.
2018

Официалната премиера на новия Kia Ceed ще бъде на автомобилния салон в Женева. AUTO BILD вече тества прототипа!

Card image cap

В последния брой:

Архив >