2018
20 лева на кг – за толкова се продава агнешкото месо по време на Великден. Само че теглителната сила, т.е. прикачен товар, обикновено струва значително повече. Но не когато говорим за малки ремаркета до 750 кг, а когато навлизаме в сегмента на тежките – от 3 т нагоре. Изключение прави SsangYong Rexton. Той тегли 3,5 тона, ако поръчат комбинацията от автоматик и 4WD – срещу минимум 61 900 лева. Това се равнява на 17,69 лева на килограм.
Наред с опцията за стандартен теглич големият кореец притежава и още някои предимства. Под ламарините си SUV-ът разполага със стабилна носеща рама – с каквато могат да се похвалят съвсем малка част от конкурентите му. Тя осигурява невероятни теглителни способности, но се отразява негативно върху комфорта и пътното поведение. Въпреки многораменното окачване и винтовите пружини отзад по лоши пътища Rexton е нестабилен, а при висока скорост задницата има склонност да бъде непослушна. Като цяло, тежащият 2200 кг Ssangyong се клатушка доста. На мокро е добре да активирате 4х4-режима – защото когато машината е само на задно, се налага ESP често да се намесва. Всичко това обаче ни прави впечатление, тъй като времето на сериозните офроудъри сякаш отмина – а Rexton има смелостта да бъде точно такъв. Нашият тестови автомобил в топнивото Premium разполага и с понижаващи предавки – аплодисменти!
Оборудването за сигурност във върховата версия е много добро – има дори въздушна възглавница за коленете на водача, наблюдение на сляпата зона, предупреждение за задно напречно движение и система за подпомагане при смяна на лентата. Дори и в базовото ниво (от 55 000 лв., ръчна трансмисия, 2WD) обаче са включени асистенти за спускане по наклон, както и за следене на лентата, предупреждение срещу сблъсък и дори разпознаване на пътните знаци – тук определено няма да ви липсва нищо!
„Кореецът” не е замислен с идеята да бъде спортен. Седалките му са комфортни, но не предлагат много стабилна странична опора, а кормилното управление не дава обратна връзка. Но да оставим всичко това настрана – ако нямате амбиции да бъдете състезател, т.е. да „заварявате” газта до долу на магистралата или да взимате завоите със свирещи гуми, ще оцените високо успокояващото усещане, което този „колос” създава. Пространството в купето на почти 5-метровия великан позволява превозването на до 7 души – ако изберете опционалния трети ред седалки, а когато местата са пет, багажникът предлага обем от 784 л. Полезният товар е от 686 кг. 2,2-литровият дизел (181 к.с. и 420 Нм) и нежно работещият автоматик (4300 лв.) от Mercedes осигуряват „корав” дизелов звук и сравнително прилично ускорение. В рамките на нашия стандартен тестов маршрут Rexton се задоволяваше с малко над 9 л на 100 км. Засега нашият тестови автомобил отговаря единствено на стандарта Евро 6b – но до края на годината ще бъде готова и модификация Евро 6d-TEMP.
Данни за автомобила | SsangYong |
Модел | Rexton 2.2 e-XDI 220 4WD Sapphire |
Двигател | 4-цил., турбо |
Разположение | отпред надл. |
Клапани/разпр. валове | 4 на цил./2 |
Задвижване на валовете | верига |
Работен обем | 2157 куб.cм |
кВт (к.с.) при об/мин | 133 (181)/4000 |
Нм при об/мин | 420/1600 |
Макс. скорост | 185 км/ч |
Трансмисия | 7-степ. автоматична |
Задвижване | двойно |
Спирачки пр./з. | дискови/дискови |
Гуми на тестовия автомобил | 255/50 R 20 W |
Модел гуми | Michelin Latitude Tour HP |
Размер гуми | 9,5 x 20″ |
Емисии CO2 | 204 г/км |
Разход* | 9,8/6,6/7,8 л |
Тестов разход | |
Спортен разход** | 11,2 л/100 км |
Tестов маршрут*** | 9,1 л/100 км |
Екоразход**** | 7,6 л/100 км |
Обем на резервоара | 70 л/дизел |
SCR-Kat/AdBlue-Tank | –/– |
Хладилен агент | R1234yf |
Шум при преминаване | 70 dB(A) |
Прикачен товар със/без сп. | 3000/750 кг |
Обем на багажника | 784–1997 л |
Д/Ш/В | 4850/1960/1825 мм |
Цена на тестовия автомобил | 79 900 лв. |
* на 100 км (данни на производителя); ** 54 км магистрала, от които 20 на пълна газ; *** Среден по 155 км тестово трасе на AUTO BILD; **** 101 км градско и извънградско с „галене” на газта | |
Измерени стойности | SsangYong |
Ускорение | |
0–50 км/ч | 3,3 сек |
0–100 км/ч | 11,1 сек |
0–130 км/ч | 19,4 сек |
Еластичност | |
60–100 км/ч | 6,8 сек |
80–120 км/ч | 8,8 сек |
Тегло/полезен товар | 2174/686 кг |
Разпределение на теглото пр./з. ос | 56/44 % |
Диаметър на завой ляво/дясно | 11,8/11,7 м |
Спирачен път | |
от 100 км/ч студени | 37,7 м |
от 100 км/ч топли | 37,7 м |
Шум в купето | |
при 50 км/ч | 56 dB(A) |
при 100 км/ч | 64 dB(A) |
при 130 км/ч | 69 dB(A) |
Тестов разход – CO2 | 9,1 л дизел – 241 г/км |
Пробег | 770 км |
Извод
Rexton e добро решение за всеки, който иска да разчита на автомобил с много място и превъзходни теглителни способности, но не иска да се прави на състезател и не си пада по динамичното шофиране.
- 9,2-инчовият дисплей на навигацията (серийно от ниво Comfort) е разположен удобно – на високо