SsangYong Musso e-XDi220: не е за мекушави типове


21
дек.
2018

Малкото момченце на задната седалка извърна глава и моментално погледът му застина. Видът на остриетата накара сърчицето му да забие учестено. В следващия момент и сестричката му съзря двете секири и, бяла като лист, накара родителите си да погледнат надясно. Не, това не е сюжет от някой хорър, а реална случка с младо семейство, което чакаше в задръстването до тествания от нас SsangYong Musso. Но не гумите с размер на грайфера колкото фара на Toyota Aygo и не осемте допълнителни фара карат малчуганите да гледат толкова разтревожено – а стойката с двете брадви отляво, които по нашите географски ширини могат да бъдат приети като заявка за повече респект при маневрите в трафика…

Комплектът секири стряска хората по светофарите – но в гората ще ви помага да си проправите път

Изпробваният от нас автомобил е особено специален, тъй като е експонатът от щанда на SsangYong на изложението в Женева. Иначе като изключим допълнителните аксесоари по каросерията, всичко е серийно. За задвижването се грижи 2,2-литров дизел със 181 к.с. и максимален въртящ момент 400 Нм. При нашия тест агрегатът се задоволяваше средно с малко под 10 л на 100 км – и заради леката слабост при потегляне изискваше подаване на повечко газ. Заради сравнително малкия полезен оборотен диапазон инвестицията в 6-степенен автоматик на Aisin (опция) би била разумно решение. Само тогава ще можете да теглите ремарке с тегло 3 т.

Интериорът е значително по-фин, отколкото природата на коравия пикап предполага. Парното загрява купето много бързо, но стъклата не се вдигат автоматично догоре

Клиренсът от 215 мм и part-time 4х4 системата с понижаващи предавки и блокаж на централния диференциал (предният и задният са с ограничено приплъзване) гарантират, че Musso ще стигне много по-далеч там, където повечето модерни SUV-ове отдавна ще бъдат окопани безпомощно… Всъщност ако не бяха офроуд гумите на тестовия екземпляр, щяхме да оценим пикапа и като сравнително приятен спътник за дълги разстояния с оглед на факта, че 5-раменното задно окачване използва не листови ресори, а пружини. Разбира се, тук не бива да очаквате возия като на лек автомобил – но поне купето е просторно.

Офроуд гумите Cooper ще бъдат най-добрият ви приятел в дълбока кал, но при висока скорост освен че са шумни, пораждат и вибрации в кормилната уредба

Извод

Musso е як пикап, който ви подтиква да търсите приключения извън пътя. Идентичният като платформа с Rexton модел ви осигурява не само голяма товарна площ, но и възможност за реални приключения извън пътя – защото е истински офроудър, а не някой мекушав SUV.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4-цил. редови, отпред надл. Работен обем 2157 куб.см Задвижване 4х4, part-time Мощност 133 кВт (181 к.с.) Макс. въртящ момент 400 Нм при 1400-2800 об/мин Д/Ш/В 4456/1800/1615 мм Макс. скорост 211 км/ч Тегло 2177 кг Обем на багажника 385–1290 л Резервоар 75 л Разход 7,9 л дизел/100 км Емисии CO2 211 г/км Цена н.д.

Плъзгащата платформа (аксесоар) улеснява товаренето; каросерията е с обем 1011 л, а полезният товар е 850 кг

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >