Нашите съвети » SsangYong Korando: тест на употребяван автомобил

SsangYong Korando: тест на употребяван автомобил

1705
2022

Като употребяван SsangYong Korando се предлага на ниски цени. Дали този SUV е препоръчителен?

Понякога човек намира щастието в нишата. Там, където продажбите на нови модели не са особено големи, можете да намерите автомобил втора ръка на изгодна цена. Трябва само да знаете, къде да търсите.  Например при марката SsangYong. Корейският автомобилен производител се доказа през последните десетилетия със солидната си техника на Mercedes.

От 2011 до 2019 г. се предлагаше компактният корейски SUV Korando (код C200). Като регистриран през 2018 г. и с пробег от само 14 080 километра тестваният от нас екземпляр от Autohus в Гихум до Бремен е тъкмо разработен и струва 25 000 лв.

През септември 2018 г. „кореецът” е струвал с широкообхватното ниво на оборудване „Quartz“ 53 000 лв.

SsangYong Korando е доста евтин като употребяван

На какво се дължат тези ниски цени? Едва ли на семплия дизайн на Giugiaro: моделът изглежда балансиран, с този сив металик цвят дри малко обикновен, но не и евтин.

При предлаганото място не трябва да имате никакви притеснения: както на първия, така и на втория ред ще пътувате удобно. Багажникът е с напълно пригодена за всекидневието вместимост – между 468 и 1312 литра.

Какво е състоянието на употребявания автомобил? С изключение на леко нагъната тапицерия на облегалката на седалката нямаме никакви забележки към вътрешното пространство. Концепцията на управление на кокпита е малко поостаряла, но затова пък 7-инчовият монитор на инфотейнмънт системата с навигация на TomTom работи съвсем прилично. Екзотична ни се стори HDMI-буксата, която се предлага заедно с USB и Bluetooth.

На Korando му личи, че е на пазара от 2011 г.

А как се управлява това употребявано Korando? Малко архаично. Разбира се, че няма интелигентни асистиращи системи за водача. С изключение на ESP и камера за заден ход, на борда няма други полезни екстри.

Определено си личи, че пазарният дебют (последван от два фейслифта през 2013 и 2017 г.) е през 2011 г. Иначе качеството на изработка на е на ниво. То не изостава кой знае колко спрямо японските си конкуренти от Mitsubishi или Nissan.

Клиентите на SaangYong подхождат прагматично и вземат най-често версията с двойно задвижване 4WD за ползване в провинцията. Особено при такива екземпляри е необходимо да проверите колата в сервиз преди покупка, тъй като лошо консервираното дъно на автомобила нерядко води до проблеми с корозия.

Иначе нашето Korando с малък проблем вози без никакво скърцане по междуградски и черни пътища.

По-уверени от бензиновите варианти са дизеловите версии

Единствено нечувствителното в средно положение управление е притеснително. Не прекалено лаком, но затова пък тромав е 2-литровият атмосферен бензинов двигател. Агрегатът с Euro-6 се счита за здрав, но не притежава кой знае колко добри динамични и хари по около 9 л/100 км.

Значително по-уверени и по-икономични са разполагащите с по-голям максимален въртящ момент дизелови версии със 175 к.с. (2.0 e-XDi, до 2015), респективно със 178 к.с. (2.2 e-XDi, до 2019). Като употребявани те са малко по-скъпи.

ИЗВОД

Ларс Якумайт

Цената е гореща! Тя компенсира мудния мотор и недостатъчната защита срещу корозия. Внимавайте: резервните части са сравнително скъпи, а загубата на стойност не е малка.

Още по темата

ƒ