SsangYong Korando като употребяван

0412
2021

При SsangYong получавате добре оборудван автомобил за малко пари. Това важи и за употребяваните всъдеходи. Естествено и за употребяваното Korando. Моделът обаче има някои подлежащи на ремонт странности, които може да ви излязат скъпо

В Германия може би не много хора са наясно, каква марка е SsangYong. Китайска ли е? Това е типичният въпрос на бензиностанцията. Малката марка със 175 дилърства в Германия не е от Китай, а от Южна Корея.

Запознатите са наясно, че SsangYong ползва техническо ноу-хау от Mercedes и дори цели двигатели и трансмисии. Слуховете, че това продължава и до днес, не са неоснователни. При това SsangYong от години си произвежда двигателите сам. Това важи и за петото поколение на SsangYong  Korando. Тук SsangYong също произвежда сам двигателите си – без значение, дали се касае за 4-цилиндров 2-литров атмосферен бензинов или турбодизелов с работен обем 2 литра, от 2015 г. с 2,2 литра обем.

SsangYong Korando: средните лагери на карданения вал са единствената слабост на модела

Търговците на SsangYong са обикновено в провинциални градове и познават клиентите си от години. Познават се, имат си доверие. И въпреки това от сервиза понякога изпращат солени сметки. Комплект спирачни дискове за Korando струва 900 лв.! Затова търговците на SsangYong са принудени да дават отстъпки, за да не изгубят клиентите си.

Подобно е положението и при единственото слабо място на Korando: средният лагер на карданения вал, който сдава багажа рано и се познава по вибрациите и шумовете в диапазона между 70 и 100 км/ч. Не е кой знае какво, но SsangYong сменя лагера само комплект с напълно безпроблемния иначе карданен вал. Прави 1600 лв. плюс монтажа. Единствената утеха за притежателите на Korando: при много други марки средният лагер се предлага само в комплект с карданения вал.  

Произведените преди 2014 г. трансмисии не са толкова здрави

Всъщност средният лагер е единственото слабо място на Korando. Освен това от време на време се съобщава за дефектни автоматични трансмисии, произведени преди първия фейслифт на модела през 2014 г. По онова време SsangYong купува автоматичните скоростни кутии от австралийския доставчик BTR. Тези модели не са много подходящи при използване на автомобила за теглене и са ограничени до 1,5 тона. Произвежданите от SsangYong консервативни (в положителния смисъл) мотори са съвсем във форма за пробег от 200 000 и повече километра. При това без значение, дали бензинови или дизелови. Същото важи за механичните скоростни кутии, както и за произвежданите след 2014 г. автоматични. Притежателите на Korando от райони със снежни зими се оплакват от ръжда – необходимо е допълнително консервиране.

ИЗВОД

Един ненатрапващ се и солидно изработен всъдеход – това е  Korando на малката корейска марка SsangYong. Тя обаче трябва да калкулира наново цените на спирачните си дискове – преди да загуби клиентите си.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин