SsangYong обнови флагмана си Rexton – тествахме го!

0607
2021

SsangYong произвежда само SUV–ове, но през 2020 г. претърпя финансови затруднения. Сега нещата продължават: с обновения Rexton. AUTO BILD тества модела.

Марка, която не се предава: SsangYong възкръсва многократно след финансови проблеми, за последно в началото на 2021 г. , когато собственикът на мажоритарния дял Mahindra (Индия) се оттегли. Сега след концепция за саниране марката продължава своя живот. И документира това с широкообхватен фейслифт на своя флагман Rexton.

Rexton може да тегли 3,5 тона

Технически погледнато моделът не е SUV спрямо днешните разбирания, а по-скоро консервативен всъдеход с конструкция с тръбна рама, включващо се задвижване на четирите колела и понижаващи предавки. Това му гарантира самостоятелност: с двойното задвижване и автоматичните скорости (обикновените версии със задно задвижване и механична скоростна кутия вече не се предлагат) може да теглич цели 3,5 тона; то този ценови клас това се предлага само от пикапите. Затова не е изненадващо, че Rexton се купува именно като автомобил за теглене на ремарке. През 2020 г. моделът не се доставяше в продължение на месеци – тъй като течеше преустройства на дизеловия двигател с работен обем 2,2 литра – за да отговаря на Euro 6 „final“.

Липсва още малко фина настройка за комфорт на возене от високия клас

Сега това е факт – а в хода на преработката на двигателя инженерите са му дали още 22 к.с. и 21 Нм. Освен това вместо старата 7-степенна автоматична трансмисия на Mercedes сега се предлага нова, 8-степенна – както и ново сервоуправление. То работи значително по-добре от старото хидравлично управление, като позволява монтирането на асистиращи системи, подпомагащи управлението. Иначе при шофиране Rexton като доста голям, спокоен и внушителен; липсва му обаче още малко фина настройка, за да достигне комфорта на возене на германските си конкуренти. Първа информация за динамичните характеристики: максималната скорост е 184 км/ч, макар и стрелката на скоростомера да достига 200. 

ИЗВОД

Благодарение на обичайните асистиращи системи и ъпгрейд на задвижването Rexton вече е в крак с времето. Моделът е консервативен всъдеход, който може да тегли 3,5 тона прикачен товар и не прави компромиси по отношение на комфорта.

 Оценка от теста на AUTO BILD: 4+

Технически данни

SsangYong Rexton e-XDi 220 

двигател: 4-цил., турбо, отпр. надл. • работен обем 2157 cм³ • мощност: 149 кВт. (202 к.с.) при 3800 об/мин • макс. въртящ момент: 441 Нм при 1600 об/мин • двойно задвижване/8-степ. авт. трансмисия • Д/Ш/В: 4850/1960/1825 мм • собствено тегло: 2145 кг • обем на багажника: 820-1977 л • 0-100 км/ч за около 10,0 сек • максимална скорост: 184 км/ч • разход на гориво: 8,2 л/100 км (дизел) • CO2: 214 г/км • цена (в Германия) от 86 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв