Тест » SQ5 и GLC43 срещу Macan GTS: кой е най-добрият мощен SUV?

SQ5 и GLC43 срещу Macan GTS: кой е най-добрият мощен SUV?

2911
2017

Те определено не са на диета – доставят обаче солидна доза удоволствие: три спортни SUV-а на максимална степен. С турбо V6 мотори, 21-цолови джанти, въздушно окачване и двойно задвижване. Закопчавайте коланите, моля!

СИГНАЛ В ТОЧНИЯ МОМЕНТ: досега SQ5 винаги участваше при нас с дизелова версия, но сега вече има и бензинов вариант. А той съвсем не е лош – 3-литровият V6 агрегат с 354 к.с. ни е познат от S4. Audi обаче не е сам господар в тази територия: Mercedes AMG GLC 43 с 367 к.с. и Porsche Macan GTS с 360 к.с. имат подобни предложения в гамата си. Кой ще се развилнее най-много и ще отнесе другите?

Macan блести с въодушевяващия си дизайн, особено гениалната задница с четирите внушителни ауспухови тръби (истински) е наслада за сетивата. На борда на Porsche има практически всичко, за което се сещате: ключалката на запалването е отляво, в средата има голям оборотомер, материалите са фини, а изработката – върховна. На кого би му направила впечатление тясната задница?
Audi във версия SQ5 притежава специални брони и дифузьор, но като цяло остава с приятно сдържана визия. Отвътре изглежда доста просторен – заслугата е на изчистения и редуциран дизайн. Задницата е щедро скроена, срещу доплащане се предлага регулираща се по дължина седалка. Практично.

Porsche Macan GTS

  • 360 к.с.
  • 0-100 км/ч 4,6 сек
  • 11,2 л/100 км
  • от 149 656 лв.

Стилна задница, четири ауспухови тръби. 21-цолови джанти, керамични спирачки за 16 000 лв.

Ключалката на запалването е отляво, централно разположен оборотомер. Голям брой бутони на централната конзола

 

В AMG също са се отказали от прекомерното украсяване на Benz – решението е разумно. Може да се каже, че GLC е доста сдържан в появата си на пътя. Внушителният, леко бароков кокпит ни е познат от C-клас. А GLC действително предлага повече място от SQ5, особено отзад.

Изненадващото при AMG е това колко променя характера на GLC неговият мотор. Битурбо V6 агрегатът превръща примерния, комфортен SUV в див и необуздан. Трилитровият двигател с 367 к.с. е вихрен и адски мощен, като с дивите си обноски изглежда по-наточен от този на Audi. Той работи по-шумно от тези на SQ5 и Macan, особено при високи обороти има опасност да ви заглуши. Чудесно.
Бързо превключващата 9-степенна автоматична трансмисия демонстрира отлична форма, много ни хареса и превъзходното управление – директно и с много добра обратна връзка. А времената, в които AMG се отличаваше с невероятно надлъжно ускорение и нищо друго, вече са минало. GLC се управлява доста пъргаво и повратливо, превземайки ентусиазирано завоите.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic

  • 367 к.с.
  • 0-100 км/ч 5,1 сек
  • 11,0 л/100 км
  • от 130 070 лв.

Изглежда (почти) като нормален GLC. 21-цоловите джанти и броните издават AMG

Разкрасен кокпит за AMG: скосен волан, червени декоративни шевове, специални уреди

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин